Rentokil Initial Plc on maailman johtava kiinteistönhoitopalveluiden tuottaja, joka toimii 80 maassa ja työllistää 44.500 ihmistä. Se on listattu Lontoon pörssissä ja kuuluu FTSE 100 -indeksiin. Yhtiö on perustettu vuonna 1925 Iso-Britanniassa ja vuodesta 1932 asti Suomessa toiminut yhtiö on kasvanut Suomen tunnetuimmaksi ja luotetuimmaksi tuholaistorjunnan palvelujentarjoajaksi.
Maan kattava palveluverkosto ja koulutettu huoltohenkilökunta takaavat asiakkaillemme ennaltaehkäisevät palvelut ja nopean toiminnan ongelmatilanteissa. Teemme kymmeniä tuhansia tarkastus-, torjunta- ja huoltokäyntejä vuosittain. Tarjoamme korkeimman tason riskienhallintaa, varmuutta ja reagointikykyä asiakkaille. Rentokil Initial Suomella on kolme palveluyksikköä; Rentokil Tuholaistorjunta, Initial Hygieniapalvelut ja Ambius Vihersisustus.

Haemme nyt uutta Suomen taloustiimin johtajaa
FINANCE MANAGER
Tehtävänäsi on vastata Rentokilin Suomen toimintojen taloushallinnosta ja muusta hallinnosta kolmen hengen tiimi apunasi sekä antaa toimitusjohtajalle ja liiketoiminnan vetäjille tukea päätöksentekoa varten. Toimit myös aktiivisesti Suomen johtoryhmässä. Raportoit tehtävässäsi Suomen maajohtajalle ja Tanskaan konsernin talousjohtajalle (CFO), joka on myös suora esimiehesi.
Tavoitteenasi on kehittää taloushallinnon prosesseja ja johtaa tiimiäsi siten, että liiketoiminnan taloudellinen seuranta paranee ja rutiinitehtäviin kuluva aika vähenee, jotta pääset keskittymään toimitusjohtajan ja liiketoiminnan vetäjien kaupalliseen tukemiseen päätöksenteossa. Tuet osaltasi valitun strategian toteutumista. Lisäksi osallistut liiketoimintaa ohjaavien taloudellisten mittareiden valintaan, implementointiin ja kehittämiseen organisaatiossa.
Vastuullasi on:
- Yrityksen kirjanpidon, tilinpäätösten, taloudellisen raportoinnin, budjetoinnin ja ennustamisen toteuttaminen tiimisi ja ulkoisten palvelukumppaneiden avulla.
- Toimitusjohtajan ja liiketoiminnan vetäjien tukeminen myynti- ja kannattavuuslaskelmissa ja sopimusasioissa.
- Taloushallinnon prosessien ja niitä tukevien järjestelmien kehittäminen.
- Taloustiimin johtaminen ja kehittäminen.
Odotamme sinulta:
- Aikaisempaa kokemusta sisäisestä ja ulkoisesta laskentatoimesta raportointeineen osana konsernia, käytännössä yli 4 vuotta vaativista taloushallinnon tehtävistä
- Aikaisempaa kokemusta onnistuneista muutos- ja kehitysprojekteista
- Ratkaisukeskeisyyttä ja itseohjautuvuutta tavoitteellisessa organisaatiossa
- Kaupallista ajattelua muutettuna konkretiaksi – liiketoiminnan tukeminen myynti- ja kannattavuuslaskelmien kautta
- Vahvat suulliset ja kirjalliset vuorovaikutustaidot – yhteistyökykyinen tiimipelaaja
- Vahvaa kirjallista ja suullista englannin kielen taitoa
- Erinomaista Excel- ja MS Office- osaamista
- Kauppatieteiden kandidaatti/maisteri tai vastaava tutkinto
Arvostamme ja pidämme etunasi, jos sinulta löytyy lisäksi:
- Kokemusta esimiesasemassa toimimisesta
- IFRS- osaamista kansainvälisen konsernin taloushallinnossa
- Osaamista Microsoft Navision ja Google Workspace ohjelmistoista
Tarjoamme sinulle rennon ja ammattimaisen työyhteisön Suomessa yhdistettynä näköalapaikkaan suuren ja kansainvälisen konsernin toimintaan. Pääset vaikuttamaan vahvasti talous- ja muun hallinnon järjestämiseen ja kehittämiseen sekä tulet olemaan tärkeä tekijä strategian toteuttamisessa yhdessä toimitusjohtajan ja muun Suomen johtoryhmän kanssa. Tässä kansainvälisessä kasvavassa yritysyhteisössä pääset yhdistämään monipuolisesti taloudelliset yksityiskohdat strategiseen isoon kuvaan.
Kerro, miksi juuri sinä olisit hyvä valinta tähän tehtävään ja lähetä hakemuksesi sekä CV:si palkkatoiveineen alla olevan linkin kautta viimeistään maanantaina 13.6.2022. Kannattaa kuitenkin toimia pian, sillä aloitamme kiinnostavien kandidaattien haastattelut jo hakuajan puitteissa.