Asiakastarinat

Haluamme olla asiakkaillemme paras vaihtoehto heidän kehittäessään liiketoimintaansa

Asiakkaamme ovat toimintamme sydän. Haluamme olla paras vaihtoehto liiketoimintasi kehittämisessä ja luotettavin kumppani kaikissa tilanteissa. Rakennamme ratkaisut avoimen dialogin pohjalta, räätälöiden ne sinun tarpeisiisi. Aktiivinen ja selkeä viestintä on meille kunnia-asia.

Haluamme ylittää odotuksesi. Tuomme uusia, relevantteja näkökulmia ja haastamme tarvittaessa rakentavasti, jotta löydämme parhaat mahdolliset ratkaisut. Pidämme kiinni sovituista aikatauluista ja varmistamme, että kaikki sidosryhmät ovat ajan tasalla projektin edetessä.

 

Haluamme, että kuulet suoraan asiakkailtamme, miten olemme toimineet heidän luotettavana kumppaninaan. Lue heidän kokemuksiaan alla olevista haastatteluista.

 

Kari Juutilainen
CEO ja Managing Partner, InHunt Group

Menestys alkaa myynnistä – ja hyvä myynti oikeista ihmisistä

Stiga Oy:llä myynti on kaiken ytimessä. Ja nyt puhutaan ihan oikeasta, vaikuttavasta ja pitkäjänteisestä myynnistä – ei mekaanisesta asiakaslistojen läpikäymisestä, vaan asiakkaan arjen syvällisestä ymmärtämisestä ja siihen oikea-aikaisesta vastaamisesta. Se on myyntiä, jota kaikki tavoittelevat, mutta vain harva osaa.

Ja se oli syy, miksi puutarhakoneiden valmistaja Stiga Oy kääntyi uutta aluemyyntipäällikköä etsiessään InHuntin puoleen.
– Huippumyyjien tunnistaminen edellyttää valtavaa ammattitaitoa, ihmistuntemusta ja kokemusta. InHuntilta löytyy niitä kaikkia, mutta sen lisäksi sillä on ihailtavaa kykyä ja rohkeutta tarkastella asioita ja tekijöitä boksin ulkopuolelta, kertoo Stiga Oy:n toimitusjohtaja Jan Koskinen.

Koskisen mieleen on myös InHuntin rekrytointiprosessi, joka etenee kuin juna: ennalta määrätysti ja rivakasti, muttei kiirehdi ohi olennaisen. InHunt käyttää aikaa ymmärtääkseen asiakkaan sekä kandidaattien tarpeet ja toiveet, jolloin vältytään yllätyksiltä niin prosessin aikana kuin myöhemminkin. Lisäarvoa antaa myös kahden konsultin malli, joka tuo tekemiseen Koskisen kaipaamaa syvyyttä ja varmuutta.

Vaaka kallistui InHuntin puoleen myös sen vuoksi, että yritys on alalla näkyvä toimija. Sillä on laajat verkostot ja jatkuvasti runsaasti hakuja auki.

Johtajatason rekrytointiin eivät kaikki suorahakukumppanit taivu

Tulos Oy on yksi Suomen ensimmäisistä ja tunnetuimmista digimarkkinoinnin asiantuntijataloista. Se tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaisia digimarkkinointipalveluita strategiasta toteutukseen sekä seurantaan toimien samalla kasvualustana alan osaajille.

Tuloksen takaa löytyy digimarkkinoinnin huippuammattilaisia – ja heidät taasen yritykseen on houkutellut sen omaama vahva ja positiivinen työnantajamielikuva. 

– Voitimme erään ison kilpailutuksen kesäkuun alussa ja sen myötä selvisi, että tarvitsemme tiimiimme uuden asiakkuusjohtajan jo elokuun alkuun, kertoo Tulos Oy:n toimitusjohtaja Anna Masalin. 

Jos yritys olisi lähtenyt rekrytointiurakkaan itse, olisi se Masalinin mukaan tarkoittanut kesälomien perumista, eikä sekään olisi riittänyt. 

– Aikaa ei ollut avoimeen hakuun, eikä meillä ollut niin kattavia verkostoja, että olisimme löytäneet sen parhaan mahdollisen tekijän itse. InHuntin ammattilaiset sen sijaan uskalsivat kokemuksen turvin luvata, että heidän kauttaan sellainen löytyy ja vielä ajallaan, Masalin jatkaa.

Vauhdikas rekrytointi toi tulosta

Suomen Metsäyhdistys on vuonna 1887 perustettu metsäviestinnän asiantuntijaorganisaatio, jonka yksi keskeisimmistä tehtävistä on viestiä metsien mahdollisuuksista yhteiskunnan kehittämisessä.  Alkuun kohderyhmänä oli koko kansa, mutta ajan myötä viestintää kohdennettiin erityisille ryhmille. Yksi kohteista on nuoriso, jonka tavoittamisen jatkuvuus varmistettiin rekrytoimalla tehtävään osaaja yhteistyössä InHuntin kanssa. 

“Nuorisoviestinnän johtava asiantuntija on jäämässä tulevana syksynä eläkkeelle ja ajattelimme etsiä hänelle seuraajan ajan kanssa. Tilanne kuitenkin muuttui, kun saimme tiedon uuden ja laajan nuorisoa koskevan hankkeen käynnistymisestä jo muutaman kuukauden kuluttua. Hankkeeseen tarvittiin projektipäällikkö, joten ajattelimme tehtävän toimivan mainiona sisäänajona nuorisoviestinnän kovaan ytimeen”, kertoo yhdistyksen toiminnanjohtaja Kirsi Joensuu.

“Totesimme tarvitsevamme kyseiseen rekrytointiin ammattiapua, eli jonkun, joka ottaa hoitaakseen kaiken resursseja vievän pohjatyön GDPR-säädöksiin liittyvine yksityiskohtineen ja etsii meille parhaimmat mahdolliset ehdokkaat”, Joensuu jatkaa.

Uusi HR- ja kehitysjohtaja löytyi ketterästi suorahaulla

Työturvallisuuskeskus ry (TTK ry) on suomalaisten työmarkkinajärjestöjen hallinnoima järjestö, joka tarjoaa tietoa, koulutusta ja välineitä turvallisten ja terveellisten työolojen ylläpitämiseen ja kehittämiseen sekä edistää työsuojelun yhteistoimintaa työpaikoilla.

Työturvallisuuskeskus ry:n johtoryhmän muutosten myötä organisaatiossa havahduttiin tarpeeseen löytää järjestöön henkilö, joka ottaisi kopin organisaation tulevien kyvykkyystarpeiden kartoittamisesta ja niitä vastaavien osaamisten kehittämisestä. 

Koska kyseessä oli strategisesti merkittävä toimenkuva, ja sen toteuttajalta edellytettiin laaja-alaista osaamista ja johtajuutta, päätti TTK kääntyä ulkopuolisen suorahakukumppanin puoleen.

Kaikki lähtee liikkeelle kunnon pohjatöistä –profiilinmäärittely ohjaa oikeiden tekijöiden luo

Biila Solutions Oy on vuonna 2008 opiskelijavoimin perustettu autojen siirtopalveluja tarjoava teknologiayritys, jonka vahva kasvu perustuu kykyyn hyödyntää alustateknologiaa ja tekoälyä muuttuvassa maailmassa, missä freelancerius ja kevytyrittäjyys työn tekemisen malleina yleistyvät.

Asiantuntijoiden palkkaukset Biila on hoitanut itse, mutta kolmeen johtoryhmätasoiseen rekrytointiin yritys kaipasi kumppania – aluksi pelkästään profiilin määrittelyyn, mutta keskustelujen edetessä Biila päätti hyödyntää InHuntin osaamista myös rekrytointiprosessin muihin vaiheisiin.

– Tapasimme muutamia potentiaalisia kumppaneita, ja vaikka InHunt ei ollut se edullisin, heidän toimintatapansa tekivät vaikutuksen, Kallunki kertoo. 

Seuraamme systemaattisesti sekä asiakkaidemme että hakujen finaaliehdokkaiden tyytyväisyyttä

Seuraamme systemaattisesti sekä asiakkaidemme että hakujen finaaliehdokkaiden tyytyväisyyttä yksilöllisten palautekeskustelujen lisäksi mm. NPS-mittauksella (Net Promoter Score). 

NPS tukee toiminnan jatkuvaa kehittämistä, antaa indikaatiota kehityksen suunnasta ja sitä kautta auttaa varmistamaan, että toimintamme ja yhteistyö kanssamme koetaan laadukkaaksi ja InHunt Groupia halutaan suositella myös muille. 

(Mitattu keväästä 2022 kesäkuuhun 2025)

yhteistyö kättely ikoni

Haluatko kuulla lisää palveluistamme?

    Ota yhteyttä ja
    palaamme sinulle
    24h sisällä.

    InHunt Group on perustettu vuonna 2008  ja on nyt Suomen suurin suorahakutoimija. InHunt toimii jo kahdeksalla paikkakunnalla Suomessa.  Lisäksi InHunt Groupilla on oma kansainvälinen suorahakuverkosto – InHunt World, joka kattaa 29 maata ja kokoaa parhaat paikalliset toimijat yhteen. InHunt apunasi – ympäri maailman.

    Tilaa uutiskirje

    YHTEYSTIEDOT

    myynti@inhunt.fi

    Äyritie 12 C
    (vastaanotto Äyritie 12 B)
    01510 Vantaa