InHunt tuo kohdennetun rekrymainonnan osaksi mediapakettiaan

Jaa somessa:

 

Viime vuonna InHunt toteutti 27 hybridihakua (n. 10% kaikista hauista), joissa hyödynsi potentiaalisten henkilöiden löytämisessä sekä suorahakua (headhunting), että maksettua mediaa.

 

Vaikka InHunt tunnetaankin vahvasta headhunting -osaamisesta, on yrityksessä aina pidetty tärkeänä, että sen asiakkaat pääsevät nauttimaan myös rekrytointialan nykyaikaisimmista ja tehokkaimmista ratkaisuista. Varsinkin näinä aikoina, kun Suomessa monilla aloilla eletään todellista osaajapulaa ja uusien työntekijöiden rekrytoiminen on osoittautunut erittäin haastavaksi useille yrityksistä.

Kohdennetulla rekrytointimainonnalla tarkoitetaan käytännössä sosiaalisissa medioissa – kuten LinkedIn ja Facebook – tapahtuvaa mainontaa, jossa rahallisilla panostuksilla laitetaan halutut postaukset näkymään valittujen henkilöiden kotifiideihin. Näin ollen esimerkiksi ilmoitukset avoinna olevista tehtävistä saadaan erittäin tehokkaasti potentiaalisten henkilöiden tietoisuuteen, vaikka he eivät olisikaan aktiivisesti etsimässä uusia haasteita. Kun kohdentaminen ja mainoksien / postausten optimointi tehdään laadukkaasti, ovat tulokset myös erittäin hyvät.

 

 

Ensimmäiset somerekrytointikampanjat jo vuonna 2011

 

InHuntissa toteutettiin ensimmäiset somerekrytointikampanjat jo vuonna 2011. Näistä päävastuussa oli edelleenkin InHunt Groupissa vaikuttava Teemu Ruuska, joka vastaa tänä päivänä digitaalisuudesta sekä kansainvälisistä toiminnoista.

”Somessa tapahtuva kohdennettu rekrytointimarkkinointi hyödyntää sitä kaikkea tietoa ja dataa, jonka käyttäjät palveluihin vapaaehtoisesti jättävät. Esimerkiksi LinkedInissä on markkinoijien käytössä toistakymmentä filtteriä, joiden avulla pystytään määritellä kenen kaikkien kotifiideissä mainos tai vaikkapa ilmoitus työpaikasta tulee näkymään.

Yleisestihän esimerkiksi yrityksen omaan profiiliin laitettu postaus näkyy aluksi vain niille, jotka ko. yritystä kanavassa seuraavat. Jos postaus saa paljon tykkäyksiä ja kommentointia osakseen, alkaa se näkyä myös muillekin. Kuitenkin postauksien sponsoroinnilla tehostetaan tätä huomattavasti ja enää ei olla pelkästään LinkedInin tai Facebookin algoritmien varassa, vaan pystytään itse määrittelemään ketkä tai minkä tyyppiset henkilöt tulevat sen näkemään.

Vuonna 2011 olimme varmasti ensimmäisten joukossa Suomessa, jotka toteuttivat useita rekrytointikampanjoita myös sosiaalisissa medioissa. Näitä teimme suhteellisen tunnetuille brändeille kuten Marimekko, Esprit ja MetroAuto. Silloin tosin vaihtoehdot olivat suhteellisen niukat ja mainostaja joutui tyytymään esim. vain palveluiden oikeassa reunassa näkyviin pieniin mainoksiin. Silloin mainoksia tai sponsoroituja sisältöjä ei tuotu käyttäjien kotifiideihin, joka on se paikka, missä käyttäjän silmät koko ajan ovat ja näin herättää kiinnostuksen.”, kertoo Teemu Ruuska.

 

 

Työpaikkailmoittelun ongelmana on aina ollut se, että potentiaalisten henkilöiden täytyy ne itse löytää. Vaikka sähköisten työpaikkaportaalien (esim. Oikotie Työpaikat) kuviteltiin aikanaan tuovan tähän ison muutoksen ja ajavan mm. headhunterit ahtaalle, ei näin kuitenkaan käynyt. Unohdettiin se asia, että edelleen näissä kanavissa vierailevat ainoastaan ne henkilöt, jotka ovat aidosti uutta työtä vailla. Suurin osa työnhakijoista on ns. passiivisia työnhakijoita, jotka ei näissä kanavissa vieraile. Nyt sosiaalisten medioiden avulla saadaan nämäkin työnhakijat kiinni ihan eri tavalla.

”On ollut mielenkiintoista kokeilla uusimpia työkaluja ja nähdä konkreettisesti, miten ne toimivat. Sosiaalisesta mediasta on tullut erittäin mielenkiintoinen kanava organisaatioille todella monella tavalla. Siellä rakennetaan tunnettuutta, tehdään kauppaa, löydetään uusia työntekijöitä, palvellaan asiakkaita jne.

En kuitenkaan edelleenkään jättäisi yhtään tärkeää rekrytointia pelkästään median varaan, vaan pitäisin sen aina ns. tukifunktiona. Kun on ammattitaitoinen headhunter asialla, ei ikinä olla sen varassa mitä jokin kanava tuottaa tai ei tuota. Hakua pystytään tekemään niin pitkään, että oikeat henkilöt saadaan mukaan prosessiin ja varmistetaan näin sopivimman henkilön löytyminen joka ikinen kerta.”, toteaa Kari Juutilainen, InHunt Groupin toimitusjohtaja.

 

Jaa somessa:
avoin työpaikka ikoni

Rekrytointi tulossa?

Autamme mielellämme. Ota meihin
yhteyttä ja palaamme sinulle 24h sisällä.

Liity sisäpiiriin ja

Tilaa InHunt Groupin Uutiskirje

Vastaanota sähköpostiisi tieto uusista avoimista työpaikoista, blogi-postauksista ja podcast-jaksoista.

Uusimmat työpaikat
Engagement Director, Public Sector, Nordcloud
Ravintolatoimenjohtaja Leville
Myyntijohtaja, Louhe Oy
Sijoitusjohtaja
Markkinointikonsultti, Vipu
Uusimmat

Blogista

InHuntBlog_Miten hyödyntää ehdokkaiden arviointia rekrytointiprosessin parantamiseksi_1200px_plain
Miten hyödyntää ehdokkaiden arviointia rekrytointiprosessin parantamiseksi
Miten löydät juuri oikean henkilön työtehtävään? Ehdokkaiden arvioinnin avulla voit tehdä perustellumpia rekrytointipäätöksiä. Lue lisää>>
Hallitustyö kasvun vauhdittajana_Plain
Hallitustyö kasvun vauhdittajana
Tarja Ilvonen puhui EK:n Yrittäjävaltuuskunnan tilaisuudessa ulkopuolisen hallituksen jäsenen tuomasta lisäarvosta yrityksen kehitykseen.
Matkailu- ja ravintola-ala _InHuntGroup_plain
Matkailu- ja ravintola-ala kohti nousukautta
Matkailu- ja ravintola-ala (MaRa) on kärsinyt pandemiasta. Miten hyödyntää alan osaajat tulevaisuuden kasvussa? InHunt Groupin blogissa tarjoamme käytännön vinkkejä...
Kuntien yhtiöittämiskehitys jatkuu ja yhä useampi kuntayhtiö toimii kilpailluilla markkinoilla. Kuvassa 5 henkilöä ovat yhdessä toimistolla kokoustilassa.
Kuntien yhtiöittämiskehitys jatkuu ja yhä useampi kuntayhtiö toimii kilpailluilla markkinoilla
Kuntien yhtiöittämisellä pyritään kustannustehokuuteen ja palvelun laadun parantamiseen. Yhtiöittämiskehityksen jatkuessa kuntien tytär- ja osakkuusyhtiöiden...
yhteistyö kättely ikoni

Haluatko kuulla lisää palveluistamme?

    Ota yhteyttä ja
    palaamme sinulle
    24h sisällä.

    InHunt Group on perustettu vuonna 2008  ja on nyt Suomen suurin suorahakutoimija. InHunt toimii jo kahdeksalla paikkakunnalla Suomessa.  Lisäksi InHunt Groupilla on oma kansainvälinen suorahakuverkosto – InHunt World, joka kattaa 29 maata ja kokoaa parhaat paikalliset toimijat yhteen. InHunt apunasi – ympäri maailman.

    Tilaa uutiskirje

    YHTEYSTIEDOT

    myynti@inhunt.fi

    Äyritie 12 C
    (vastaanotto Äyritie 12 B)
    01510 Vantaa

    Artikkelisarja rekrytointiprosessin parantamiseksi

    Teen itse ja säästän - vai säästänkö?

    Jätä sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle kolme faktantäyteistä työnantajille ja yrityksen päättäjille suunnattua asiantuntija-artikkelia sekä viikottaisen uutiskirjeemme. Voit halutessasi poistua postituslistalta uutiskirjeen lopussa olevasta linkistä.