5 vinkkiä tehokkaampaan rekrytointiin vuodelle 2020

Jaa somessa:

Seuraavassa viisi vinkkiä, joiden avulla rekrytoit tehokkaammin vuonna 2020 ja toki sen jälkeenkin.

Oikeat kanavat

Kaikki lähtee liikkeelle siitä, että ymmärretään sen hetkinen tarve ja se mistä potentiaaliset hakijat saadaan kiinni. Ja voin kertoa, että suurimmilta osin se ei ole printti, eikä usein enää perinteisetkään sähköiset työpaikkasivustot kuten oikotie.fi tai monster.fi, joista tavoittaa ainoastaan ne aktiivisimmat työnhakijat.

Sosiaalinen media

Avoimien työpaikkojen ilmoittelu on siirtynyt isosti sosiaaliseen mediaan. Etenkin Facebook ja LinkedIn ovat suosittuja, koska ne molemmat tarjoavat erittäin hyvät työkalut myös passiivisten työnhakijoiden tavoittamiseen. Molemmista löytyy erittäin edistykselliset markkinointialustat, joiden avulla sana avoinna olevasta tehtävästä saadaan juuri oikeiden ihmisten silmien alle ja hyvin toteutettuna saa se mielenkiinnon heräämään.

Hakijakokemus

Miten helppo on hakea työpaikkaan? Pitääkö täyttää pitkiä hakulomakkeita ja latailla CV:tä ja hakemuksia vai riittääkö hakemiseen vain pari klikkausta? Miten hyvin ja helposti yrityksestä on tietoa saatavilla? Toimiiko tekniikka ja voiko esim. älypuhelimella ajatella hakevansa paikkaa? Kuuluuko yrityksestä mitään hakemuksen jättämisen jälkeen? Saako hakija tietoa prosessin kulusta? Nämä ja monet muut asiat muodostavat yhdessä hyvän hakijakokemuksen, jolla on erittäin iso merkitys siihen, että tuleeko hakijoita ja pysyykö ne kiinnostavimmat hakijat prosessissa mukana.

Työnantajabrändi

Minkä kuvan hakija saa yrityksestäsi netin ja somen kautta? Usein ajatellaan, että hyvä työnantajabrändi tarkoittaa sitä, että yritys on jo monille entuudestaan tuttu hyvänä työpaikkana. Tästä ei suinkaan ole kyse vaan on jokaisella yrityksellä mahdollisuus antaa itsestään hyvä ja mielenkiintoinen kuva rekrytointiprosessin eri vaiheissa, vaikka työnhakija ei olisi ko. yrityksestä koskaan aikaisemmin kuullut.

Unohda pitkät vaatimuslistat

Sen sijaan, että kerrot hakijalle mitä pitää osata ja mitä häneltä odotat, keskity myymään yritys, mahdollisuus ja tehtävä hänelle. Kerro, mikä hänen roolinsa on, tärkeimmät tehtävät ja mitä hänen tulisi saada aikaan. Se, että onko henkilö pätevä tehtävään, jätä se jokaisen hakijan itse pähkäiltäväksi. Ainoa tavoite on saada hakemuksia ja sen jälkeen rekrytoinnista vastuussa olevan henkilön pitäisi kyllä pystyä valitsemaan hakijoiden joukosta jatkoon ne, jotka ovat potentiaalisesti sopivia tehtävään.  

Kirjoittanut,

Ota yhteyttä: teemu(at)inhuntworld.com

Kirjoittaja Teemu Ruuska tuli InHuntiin vuonna 2009 ja on siitä asti toiminut rekrytoinnin parissa. Teemu on asunut Madridissa, Espanjassa vuodesta 2014 ja vastaa tällä hetkellä InHuntin kansainvälisestä suorahakuverkostosta InHunt Worldistä. Viime vuodet Teemu on keskittynyt verkkoliiketoimintaan, digitalisaatioon ja digitaaliseen transformaatioon rekrytointi- ja suorahakualalla.

Jaa somessa:
avoin työpaikka ikoni

Rekrytointi tulossa?

Autamme mielellämme. Ota meihin
yhteyttä ja palaamme sinulle 24h sisällä.

Liity sisäpiiriin ja

Tilaa InHunt Groupin Uutiskirje

Vastaanota sähköpostiisi tieto uusista avoimista työpaikoista, blogi-postauksista ja podcast-jaksoista.

Uusimmat työpaikat
InHunt Group logo
CEO, Senior C-level Business Executive
Toiminnanjohtaja
Engagement Director, Public Sector, Nordcloud
Myyntijohtaja, Louhe Oy
Kasvun ja oppimisen toimialajohtaja
Uusimmat

Blogista

Nopeasti muuttuva teknologia ja kiristyvät turvallisuusvaatimukset haastavat hallitukset _1200px_2
Haastattelussa hallitustyön ammattilainen Timo Lappi – moderni hallitus kehittyy ja kehittää
Haastattelussa hallitustyön ammattilainen Timo Lappi – moderni hallitus kehittyy ja kehittää.
InHuntBlog_Työnantajat rekrytoivat myös joulukuussa_plain
Työnantajat rekrytoivat myös joulukuussa – näin erotut joukosta
Unelmien työpaikan etsiminen voi tuntua loputtomalta prosessilta. Vaikka et aina voi itse päättää, milloin aloitat työnhaun, voit parantaa mahdollisuuksiasi...
Kiinteä korvaus vai “success fee” rekrytointikumppanille avainhenkilöitä haettaessa. Kuvassa henkilö punnitsee ajatuksia rekrytointia suunnitellessa.
Kiinteä korvaus vai “success fee” rekrytointikumppanille avainhenkilöitä haettaessa
Avainhenkilöiden rekrytointi on aikaa vievä ja haastava prosessi. Lue kolme syytä, miksi kiinteä palkkio voittaa success fee -palkkion.
InHuntBlog_Miten hyödyntää ehdokkaiden arviointia rekrytointiprosessin parantamiseksi_1200px_plain
Miten hyödyntää ehdokkaiden arviointia rekrytointiprosessin parantamiseksi
Miten löydät juuri oikean henkilön työtehtävään? Ehdokkaiden arvioinnin avulla voit tehdä perustellumpia rekrytointipäätöksiä. Lue lisää>>
yhteistyö kättely ikoni

Haluatko kuulla lisää palveluistamme?

    Ota yhteyttä ja
    palaamme sinulle
    24h sisällä.

    InHunt Group on perustettu vuonna 2008  ja on nyt Suomen suurin suorahakutoimija. InHunt toimii jo kahdeksalla paikkakunnalla Suomessa.  Lisäksi InHunt Groupilla on oma kansainvälinen suorahakuverkosto – InHunt World, joka kattaa 29 maata ja kokoaa parhaat paikalliset toimijat yhteen. InHunt apunasi – ympäri maailman.

    Tilaa uutiskirje

    YHTEYSTIEDOT

    myynti@inhunt.fi

    Äyritie 12 C
    (vastaanotto Äyritie 12 B)
    01510 Vantaa

    Artikkelisarja rekrytointiprosessin parantamiseksi

    Teen itse ja säästän - vai säästänkö?

    Jätä sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle kolme faktantäyteistä työnantajille ja yrityksen päättäjille suunnattua asiantuntija-artikkelia sekä viikottaisen uutiskirjeemme. Voit halutessasi poistua postituslistalta uutiskirjeen lopussa olevasta linkistä.