Seuraatko tunteja vai tuloksia?

Jaa somessa:

Hyvin usein, kun yritykset rekrytoivat uusia työntekijöitä, perataan suurennuslasin avulla CV:tä ja henkilön työhistoriaa.  Ollaan tyytyväisiä, kun nähdään, että henkilö on ollut esim. neljä vuotta vähän pienemmässä yrityksessä töissä ja sen jälkeen vielä useamman vuoden erittäin tunnetussa yrityksessä. Tämä on ilmeisesti hyvin usein riittävä tae siitä, että nyt on uusi tuloksentekijä kiikarissa ilman, että oikein edes muistetaan kysyä, mitä konkreettisia tuloksia henkilö on saanut aikaan.

 

Toinen asia mikä jaksaa ihmetyttää, että monessa yrityksessä ollaan edelleen hyvin kiinnostuneita siitä, koska henkilö tulee toimistolle ja koska hän sieltä lähtee. Tuloksien sijaan seurataan siis tehtyjä tunteja tai paremmin vielä sanottuna; seurataan toimistolla vietettyä aikaa.

 

Itse en ole koskaan ollut kiinnostunut tunneista vaan ainoastaan tuloksista. Fakta kun on, että toinen henkilö voi saada aikaan saman päivässä, kun joku toinen viikossa tai joku toinen ei ollenkaan. Varsinkin, kun on kyse esim. myynnistä, minulle rehellisesti olisi se ja sama mikäli firman huippumyyjää ei näy konttorilla ollenkaan tai minulle selviäisi, että hän tekee vain muutaman tunnin töitä joka päivä. Hänen menestyksensä salaisuus liittyy todennäköisesti hänen erittäin kovaan osaamiseen sekä siihen, että hän tekee töitä tehokkaalla ja fiksulla tavalla. Niin kauan, kun tulokset puhuvat puolestaan en usko, että siinä kenelläkään pitäisi olla hirveästi naputtamista, vaikka häntä ei läheskään joka aamu toimistolla näykään.

 

Kun katsotaan tulevaisuutta ja mihin maailma on menossa, tukee kaikki sitä, että työntekijöille on annettava lisää vapautta valita milloin ja mistä työnsä tekevät. Toki edelleenkin on palavereita, tapaamisia yms. jotka määräävät jonkin verran kalenteria, mutta muuten täytyisi jättää tilaa myös omalle harkinnalle. Kaikille ei vain yksinkertaisesti toimi 8-16 tai 9-17 työpäivät. Työelämän uudet sukupolvet eivät myöskään ymmärrä sitä, että työpaikalle täytyy mennä töiden tekemisen takia. Samat työt kun voi usein tehdä vaikka kotoa, lähikahvilasta tai jopa toisesta maasta käsin.

 

Seurataanko teillä tunteja vai tuloksia? Entäpä, miten avoimesti suhtaudutaan siihen, mistä ja milloin töitä tehdään? Kommentoi vaikka LinkedInissä tai Facebookissa.

 

Kirjoittanut,

Teemu Ruuska

http://fi.linkedin.com/in/teemuruuska/

 

Kirjoittaja Teemu Ruuska tuli InHuntiin vuonna 2009 ja on siitä asti toiminut rekrytoinnin parissa. Teemu on asunut Madridissa, Espanjassa vuodesta 2014 ja vastaa tällä hetkellä InHuntin kansainvälisestä suorahakuverkostosta InHunt Worldistä. Viime vuodet Teemu on keskittynyt digitalisaatioon ja ennen kaikkea digitaaliseen transformaatioon rekrytointi- ja suorahakualalla.

Jaa somessa:
avoin työpaikka ikoni

Rekrytointi tulossa?

Autamme mielellämme. Ota meihin
yhteyttä ja palaamme sinulle 24h sisällä.

Liity sisäpiiriin ja

Tilaa InHunt Groupin Uutiskirje

Vastaanota sähköpostiisi tieto uusista avoimista työpaikoista, blogi-postauksista ja podcast-jaksoista.

Uusimmat työpaikat
CIO
Business Unit Director, Nordics
Hankejohtaja
Head of Consulting & Expertise South
Head of Consulting & Expertise West (Tampere, Turku, Pori)
Uusimmat

Blogista

Yhteydenotto yllätti__Tämä sinun tulee tietää suorahausta_plain_1
Yhteydenotto yllätti? Tämä sinun pitää tietää suorahausta
Kuvittele tilanne, jossa puhelimesi soi kesken tavallisen työpäivän ja langan päässä on headhunter. Hän tarjoaa mahdollisuutta, jota et ole etsinyt mutta joka...
InHuntGroup_Tulos_AsiakasQuote_1200px_5
Johtajatason rekrytointiin eivät kaikki suorahakukumppanit taivu
Voiko kriittinen rekrytointi onnistua keskellä kesälomakautta – ilman kiirettä tai kompromisseja? Asiakkaamme Tulos Oy todistaa, että voi. Lue, miten elintärkeä...
Sosiaalinen media on muuttanut rekrytoinnin pelisäännöt. Kuvassa henkilö on kannettavan tietokoneen ääressä ja erilaisia someprofiileita leijuu screenin ulkopuolella tuoden kuvaan ajatuksen sosiaalisesta mediasta.
Sosiaalinen media osana nykyaikaista rekrytointia
Sosiaalinen media on muuttanut rekrytoinnin pelisäännöt. Osaajien huomio herätetään nyt tarinoilla, kulttuurilla ja aktiivisella läsnäololla verkossa – ei vain...
InHuntGroup_Suden-ja-Karhun-malli_1200px
Karhun vai suden strategia? Selviytymiskeinot myyntitiimille haastavissa oloissa
Talven koittaessa karhu vetäytyy horrokseen ja säästää energiaa – susi kokoaa lauman ja lähtee saalistamaan. Kumpaa strategiaa myyntitiimisi seuraa? Lue vertaileva...
yhteistyö kättely ikoni

Haluatko kuulla lisää palveluistamme?

    Ota yhteyttä ja
    palaamme sinulle
    24h sisällä.

    InHunt Group on perustettu vuonna 2008  ja on nyt Suomen suurin suorahakutoimija. InHunt toimii jo kahdeksalla paikkakunnalla Suomessa.  Lisäksi InHunt Groupilla on oma kansainvälinen suorahakuverkosto – InHunt World, joka kattaa 29 maata ja kokoaa parhaat paikalliset toimijat yhteen. InHunt apunasi – ympäri maailman.

    Tilaa uutiskirje

    YHTEYSTIEDOT

    myynti@inhunt.fi

    Äyritie 12 C
    (vastaanotto Äyritie 12 B)
    01510 Vantaa

    Artikkelisarja rekrytointiprosessin parantamiseksi

    Teen itse ja säästän - vai säästänkö?

    Jätä sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle kolme faktantäyteistä työnantajille ja yrityksen päättäjille suunnattua asiantuntija-artikkelia sekä viikottaisen uutiskirjeemme. Voit halutessasi poistua postituslistalta uutiskirjeen lopussa olevasta linkistä.