
Me Kolsterilla sykimme kokonaisuuksille, yksityiskohtien ymmärrykselle ja IPR-maailman monimutkaisuudelle. Olemme Suomen vanhin ja Euroopan vanhimpia immateriaalialan palveluyrityksiä. Yli sata IPR- ja lakiasiantuntijaamme työskentelevät Suomessa, Saksassa ja Kiinassa. Meidän 1 700 asiakkaastamme 65 prosenttia on ulkomailta. Maailman sadasta suurimmasta brändistä kolmannes käyttää palveluitamme.
Etsimme nyt vireän 146-vuotiaan perheyrityksen innovaatioiden ja IPR:n kiehtovaan maailmaan taitavaa budjetoijaa, ennusteiden laatijaa ja raportoijaa kasvavan konsernimme ytimeen. Meillä pääset vaikuttamaan omaan työhösi ja kehittämään osaamistasi. Suosimme joustavaa työntekoa ja oman ammattitaidon jatkuvaa kehittämistä. Oletko sinä tiimimme uusi
SENIOR BUSINESS CONTROLLER
Ymmärrät, miten liiketoimintaprosessit ja talousprosessit nivoutuvat toisiinsa. Tuotat ajankohtaista taloustietoa niin liiketoimintajohdolle kuin toiminnan kehittämiseen eri sidosryhmille. Tiedät, miten prosessit saa sujumaan paremmin ja kuinka käyttää automaatiota niin toiminnan tehostamiseen kuin uusien innovatiivisten kyvykkyyksien rakentamiseen. Teet päätöksesi oikeaan aikaan ja faktojen perusteella. Sytyt asioiden yksinkertaistamisesta, erilaisten ihmisten kanssa työskentelystä ja osaat kertoa selkeästi, miten ja miksi asioita tehdään ja muutetaan. Tarvittaessa osallistut päivittäisiin taloushallinnon töihin.
Keskeiset vastuualueesi
- Sisäisten talousprosessien kehittäminen (mm. laskutus, reskontra)
- Toiminnan tunnuslukujen seuranta, analysointi sekä raportointi
- Budjetointi, Tulosraportointi
- Kassavirran optimointi
- Sisäinen viestintä talousprosesseihin liittyen (koordinointivastuu)
- ERPin talousosion pääkäyttäjä /Qliq (Sense) tai vastaavien raportointityökalujen pääkäyttäjä
- Automatiikan kehittäminen taloushallinnon ja ERP-järjestelmien välillä
- Osallistuminen Kolsterin Kiinan toimintojen talousraportoinnin ja -prosessien kehittämiseen
- Tilitoimistosuhteet
Edellytämme
- kaupallista talouspohjaista korkeakoulutason koulutusta
- relevanttia työkemusta vähintään 5 vuotta yksityisen sektorin yrityksessä
- taloushallinnon ja palveluliiketoiminnan kokonaisuuden ymmärtämistä ja keskeisten suoritusmittareiden (KPI) soveltamisosaamista
- sujuva suomen ja englannin kielen taito, saksa ja ruotsi katsotaan eduksi.
Vahvuutesi
- haluat mieluummin tehdä tulevaisuutta kuin kulkea toisten perässä
- haluat ratkaista asioita yhdessä
- ymmärrät asiakkaitamme ja haluat auttaa heitä menestymään
- haluat oppia ja haastaa itsesi lisäksi muita
- osaat hahmottaa kokonaisuuksia ja viet määrätietoisesti asiat eteenpäin
- innostut teknologian kehityksestä ja sinulla on kokemusta järjestelmäautomaatioista
Eduksi katsomme
Kokemuksen kansainvälisestä palvelumyynnistä ja -hankinnoista, erityisesti Kiinasta ja maailmanlaajuisista konserneista.
Kiinnostuitko?
Jos koet tehtävän omaksesi, niin lataa CV:si ja hakemuksesi palkkatoiveineen alla olevan linkin kautta viimeistään 24.9. mennessä – aloitamme kiinnostavien hakijoiden haastattelut saman tien, joten kannattaa toimia heti!
Mikäli heräsi kysymyksiä, ota rohkeasti yhteyttä! Tiedusteluihin vastaavat Inhunt Oy:ssä Senior headhunterit Petri Peltoniemi, 0500 840 912 ja Terhi Okkonen 050 388 9600