Haluatko olla mukana rakentamassa kestävämpää tulevaisuutta ja varmistamassa, että sähkö- ja elektroniikkalaitteet kiertävät vastuullisesti takaisin hyötykäyttöön? Elker Oy hakee nyt Operatiivista päällikköä vahvistamaan tiimiään Vantaalla.
Mikä on Elker Oy?
Elker Oy on voittoa tavoittelematon sähkö- ja elektroniikkalaitteiden tuottajavastuun asiantuntija 20-vuoden kokemuksella. Elker on palveluyhtiö tuottajayhteisöille, mikä organisoi sähkö- ja elektroniikkalaitteiden keräyksen, kuljetuksen, käsittelyn ja kierrätyksen, sekä huolehtii muista käytännön tuottajavastuuvelvoitteista tuottajayhteisöiden puolesta. Palvelemme myös paristo- ja akkutuottajayhteisöjä ja kaikkiaan palvelujemme piirissä on jo yli 1400 jäsenyritystä. Yhtiö ylläpitää ja kehittää valtakunnallista keräyspisteiden verkostoa, jonka kautta sähkö- ja elektroniikkalaitteet kerätään ja kierrätetään asianmukaisesti niin kuluttajilta kuin yrityksiltäkin. Koko Suomen kattava keräysverkosto koostuu noin 500 keräyspisteestä sekä noin 2500 myymälästä, joissa vastaanotetaan käytettyjä sähkö- ja elektroniikkalaitteita. Elker Oy:n omistavat tuottajayhteisöt: SELT ry, ICT-tuottajaosuuskunta-TY ja FLIP ry.
Elkerin toiminnan ytimessä on vastuullisuus, kustannustehokkuus ja palvelun jatkuva kehittäminen – yhteistyössä ympäristöalan ja kierrätyksen ammattilaisten kanssa.

Tehtävä ja vastuut
Operatiivisena päällikkönä vastaat Elker Oy:n keräys- ja kierrätysverkoston sujuvasta toiminnasta ja kehittämisestä. Työsi painopiste on käytännön operatiivisessa johtamisessa, kilpailutuksissa ja kumppanuuksien hallinnassa.
Keskeisiä tehtäviäsi ovat mm.:
- Keräys- ja kierrätyspalveluiden kilpailuttaminen ja sopimushallinta
- Raportointi ja dataseurannan kehittäminen ja valvonta (mm. Power BI, Excel)
- Keräyspisteiden, kuljetusliikkeiden ja käsittelijöiden ohjeistus, auditointi ja toiminnan seuranta
- Budjetointi ja kustannustehokkuuden varmistaminen
- Operatiivisten raporttien ja laskutuksen tarkastus sekä poikkeamien hallinta
- Toimit osana Elkerin pientä ja osaavaa asiantuntijaorganisaatiota
- Työ sisältää satunnaisia matkapäiviä eri puolilla Suomea.
Odotamme sinulta
- Soveltuvaa teknistä tai kaupallista korkeakoulututkintoa
- Kokemusta logistiikasta, kilpailuttamisesta ja sopimusten hallinnasta
- Hyvää taloudellista ja analyyttistä ymmärrystä sekä raportointityökalujen hallintaa
- Kykyä toimia itsenäisesti, järjestelmällisesti ja vastuullisesti
- Erinomaisia vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja
- Ympäristöalan logistiikan, kierrätysalan tai tuottajavastuujärjestelmien ymmärrys on eduksi
Mitä tarjoamme
- Merkityksellisen työn vastuullisuuden ja kiertotalouden eturintamassa
- Monipuolisen ja itsenäisen roolin, jossa pääset kehittämään toimialaa ja prosesseja
- Pienen, joustavan ja asiantuntevan organisaation tuen
- Joustavan työskentelymallin
- Kilpailukykyisen palkkauksen osaamisen ja kokemuksen mukaan
Kiinnostuitko tehtävästä?
Lähetä CV ja hakemuksesi alla olevan ”Hae paikkaa” – painikkeen kautta 9.11.2025 mennessä.
Etenemme tarkempiin keskusteluihin potentiaalisten ehdokkaiden kanssa mahdollisimman nopeasti, joten toimi heti.
Lisätietoja tehtävästä antavat InHunt Group Oy:n Senior Headhunter Martti Mäyry puh. 040 023 9245 ja Senior Headhunter Pirkko-Liisa Hietalahti puh. 044 9788 792.