InHunt ehdolla ensi viikon LinkedIn Nordic Talent Awardseissa

Jaa somessa:

InHunt Group on yksi kolmesta finalistista kategoriassa ”Top Innovative Staffing Agency” tämän vuoden LinkedIn Nordic Talent Awardseissa. Voittaja julkistetaan Tukholmassa pidettävässä tilaisuudessa ensi viikolla 12.11.2019. Muut finalistit samassa kategoriassa ovat ruotsalainen We Select ja tanskalainen Hansen Toft.

Tässä kirjoituksessa InHunt Groupin digitaalisuudesta sekä InHuntin kansainvälisestä verkostosta (InHunt World) osaltaan vastuussa oleva Teemu Ruuska kertoo, miten tähän ollaan tultu:

InHunt Group on ehdolla ensi viikolla LinkedIn Nordic Talent Awardseissa. Miten olette ottaneet tunnustuksen ja ehdokkuuden vastaan?

Varmasti ylpeys ja kiitollisuus ovat ne sanat, jotka kuvastavat parhaiten tuntemuksiamme. Kun vuonna 2013 aloimme rakentamaan ensimmäistä konkreettisesta suunnitelmaa digi- ja onlinekanavia varten, ei varmasti kukaan uskaltanut arvata, miten hyvin siinä tultaisiin onnistumaan ja mitä kaikkea sen kautta ollaan pystytty saavuttamaan.

Jos sinun pitäisi yrittää kiteyttää, mitkä asiat tähän ehdokkuuteen ovat johtaneet, niin mitkä ne olisivat?

Innovatiivisuus, jatkuvuus ja kova työ. Näiden vuosien aikana InHunt on tuottanut lähes 300 blogia, 100 vlogia ja tuhansia postauksia ja tuottanut näin aivan järkyttävän määrän lisäarvoa seuraajillemme täysin ilmaiseksi.

Samalla, kun InHunt on auttanut satoja tuhansia suomalaisia sisällöillään, on koko InHunt Group varmasti hyötynyt siitä konkreettisesti?

Ilman muuta. Ensimmäinen asia, joka on tärkeä ymmärtää, mitä tulee tämän päivän maailmaan ja erityisesti sosiaaliseen mediaan, niin täytyy ensiksi antaa todella paljon ennen kuin voi olettaa saavansa jotain takaisin. Me ymmärsimme tämän heti alusta lähtien emmekä odottaneet tuloksia lyhyellä aikavälillä.

Hyödyt, joita InHunt Group on digistrategiansa kautta saanut ovat niin monimuotoiset, että niitä on todella vaikea alkaa tähän listata. Jos kuitenkin jotain pitäisi sanoa, niin toki InHuntin tunnettuus on aivan eri tasolla, missä se olisi ilman tätä kaikkea työtä, joka on tehty digitaalisissa kanavissa viimeisten kuuden vuoden aikana. Myös meidän nettisivuilla käy tänä päivänä n. 40.000 kävijää / kk. Kaikki tuo on ns. orgaanista eli me emme esim. mainosta rahalla Googlessa tai sosiaalisissa medioissa ja sillä tavalla kasvata kävijämääriä ja luo trafiikkia sivuillemme.

Isot kävijämäärät ja tunnettuus sitten auttavat paljon siinä, että meidän hakuihin tulee hyviä ehdokkaita myös ns. inboundina. Lisäksi toki sivujemme kautta n. parisataa yritystä vuositasolla lähestyy meitä, kun heille on syntynyt tarve, jossa tarvitsevat apua. Näiden tarjouspyyntöjen yhteenlaskettu arvo oli viime vuonna reilusti yli 2 miljoonaa euroa. Kaikkea ei toki saada muutettua kaupoiksi ja euroiksi, koska tarjouspyyntö yleensä lähtee tai on jo lähtenyt myös ainakin parille muulle toimijalle.

Myös kaikella tällä digi- ja onlinenäkyvyydellä on ollut iso vaikutus ihan perinteiseen kaupantekoon. Kun monet tahot yleensä vertaavat useampaa toimijaa keskenään, on silloin yrityksien onlinepresenssillä erittäin iso vaikutus kenet he loppuen lopuksi valitsevat yhteistyökumppaniksi.

Myös vuosien varrella tehty työ on aikaansaanut sen, että meille jatkuvasti hakeudutaan töihin. Yhä useammat näkevät sen mitä InHunt tekee eri kanavissa ja myös kuinka positiivisesti se erottuu ei ainoastaan rekry- ja suorahakualan toimijoista, mutta myös ihan yhtälailla kaikista toimijoista, jotka vaikka tarjoavat erilaisia johdon konsultointipalveluja.

Kuusi vuotta on pitkä aika. Mitä seuraavaksi?

Sehän tässä on mielenkiintoista, että täytyy koko ajan uusiutua tai kilpailijat ajavat ohi. Toki emme enää ole ainoita meidän alalla, jotka tekevät hyvää työtä eri kanavissa. Mutta aika hyvä etumatka me moniin saatiin ja se ollaan myös pystytty pitämään.

Omaa osaamista täytyy koko ajan kehittää sekä pitää silmällä trendejä ja uusia sekä nykyisiä kanavia. Muutoksia tulee nopeasti ja jatkuvalla syötöllä. Sosiaaliset mediat pitävät varsinkin yrityksiä varpaillaan jatkuvilla muutoksilla mm. heidän algoritmeissään tai tuomalla uusia ominaisuuksia, joilla voidaan tavoittaa taas uudella tavalla potentiaalinen kohderyhmä.

Viimeisen kuuden vuoden aikana InHuntin nettisivut on laitettu kokonaan uusiksi kolme kertaa ja niiden optimoimiseen mm. analytiikan ja lämpökarttojen avulla on käytetty satoja tunteja aikaa. Tavoitteenamme on aina antaa paras mahdollinen käyttäjäkokemus kävijöille sekä erottaa potentiaaliset asiakkaat tehokkaasti ja tehdä meistä helposti lähestyttävä. Kun esim. potentiaalinen asiakasyritys laittaa meille viestiä meidän sivujemme kautta, niin näistä yli 80% saa ensimmäisen vastauksen alle kahdessa tunnissa. Eikä kyseessä ole siis mikään automaattiviesti. Ja kaikille viestin laittaneille lähtee vastaus viimeistään 24h:n sisällä siitä, kun viesti on lähtenyt meidän sivuilta. Myös viikonloppuisin. Ja jos ei usko, niin siitä vaan kokeilemaan 😉

Myös tänä vuonna olemme investoineet uuteen asiakkuuksienhallintajärjestelmään sekä tällä viikolla otimme käyttöön uuden rekrytointijärjestelmän. Lisäksi uusi ERP-hanke on myös käynnistetty. Nämä ovat isoja ja tärkeitä IT-hankkeita, jotka kaikki omalta osaltaan mahdollistavat meidän kasvumme myös tulevaisuudessa. Näistä hankkeista tietysti työnhakijoille näkyvin on tuo uusi rekrytointijärjestelmä. Sen avulla pystymme hallita projektejamme huomattavasti tehokkaammin ja paremmin ja näin tuottaa merkittävää lisäarvoa hakijoille sekä antaa heille entistä paremman hakijakokemuksen.

Jaa somessa:
avoin työpaikka ikoni

Rekrytointi tulossa?

Autamme mielellämme. Ota meihin
yhteyttä ja palaamme sinulle 24h sisällä.

Liity sisäpiiriin ja

Tilaa InHunt Groupin Uutiskirje

Vastaanota sähköpostiisi tieto uusista avoimista työpaikoista, blogi-postauksista ja podcast-jaksoista.

Uusimmat työpaikat
Kaupallinen johtaja
Ravintolatoimenpäällikkö
Riikinvoima_logo_pysty
Toimitusjohtaja
Engagement Director, Public Sector, Nordcloud
Kasvun ja oppimisen toimialajohtaja
Uusimmat

Blogista

InHunt_Blogi_Vesilaitokset tukevat kuntien elinvoimaisuutta_plain
Vesilaitokset tukevat kuntien elinvoimaisuutta, sekä kestävää ja vastuullista päätöksentekoa
Vesilaitokset takaavat puhtaan veden ja jätevedenkäsittelyn, mutta muuttuva maailma tuo mukanaan haasteita. Kuntien InHunt auttaa löytämään oikeat asiantuntijat...
InHunt_Blogi_Toimitusjohtajasopimus – placementilla vai ilman_plain
Toimitusjohtajasopimus – placementilla vai ilman?
Toimitusjohtajan rooli on haastava ja yrityksen menestykselle elintärkeä. Joskus eteen tulee kuitenkin tilanteita, joissa tiet eroavat. Hyvä toimitusjohtajasopimus...
Viisi tärkeää vaihetta urapolun valintaan. Kuvassa laskettelija miettii mille polulle lähtee etenemään.
Viisi tärkeää vaihetta urapolun valintaan
Oikean uran valinta on tärkeä päätös, joka vaikuttaa usein koko työuraan. Lue blogista viisi tärkeää vaihetta urapolun valintaan.
Kuvassa Pirkko-Liisa Hietalahti Kuntien InHuntin johtaja
Suorahaun käyttö kuntien rekrytoinneissa on lisääntynyt
Kuntien InHunt palvelee kuntia kokonaisvaltaisesti. Aktiivisen kandidaattien etsimisen ja houkuttelun lisäksi huolehdimme myös prosessin hallinnollisesta ja...
yhteistyö kättely ikoni

Haluatko kuulla lisää palveluistamme?

    Ota yhteyttä ja
    palaamme sinulle
    24h sisällä.

    InHunt Group on perustettu vuonna 2008  ja on nyt Suomen suurin suorahakutoimija. InHunt toimii jo kahdeksalla paikkakunnalla Suomessa.  Lisäksi InHunt Groupilla on oma kansainvälinen suorahakuverkosto – InHunt World, joka kattaa 29 maata ja kokoaa parhaat paikalliset toimijat yhteen. InHunt apunasi – ympäri maailman.

    Tilaa uutiskirje

    YHTEYSTIEDOT

    myynti@inhunt.fi

    Äyritie 12 C
    (vastaanotto Äyritie 12 B)
    01510 Vantaa

    Artikkelisarja rekrytointiprosessin parantamiseksi

    Teen itse ja säästän - vai säästänkö?

    Jätä sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle kolme faktantäyteistä työnantajille ja yrityksen päättäjille suunnattua asiantuntija-artikkelia sekä viikottaisen uutiskirjeemme. Voit halutessasi poistua postituslistalta uutiskirjeen lopussa olevasta linkistä.