Vitabalans Oy on vuonna 1980 perustettu yksityisomistuksessa oleva suomalainen lääketehdas, joka kehittää, valmistaa ja markkinoi resepti- ja itsehoitolääkkeitä, ravintolisiä, lääkinnällisiä laitteita sekä eläinten täydennysrehuja ja hoitotuotteita.
Päämarkkina-alueemme on Suomi, joiden lisäksi meillä on tytäryhtiöt 12 Euroopan maassa ja lisäksi myymme tuotteitamme 9 muuhun Euroopan maahan. Palveluksessamme on n. 240 henkilöä, joista tytäryhtiöissä n. 70 henkilöä. Liikevaihtomme oli viimeisellä tilikaudella 46,7 m€, josta viennin osuus oli 54 %.
Tavoitteemme on palvella asiakkaitamme mahdollisimman joustavasti ja läpinäkyvästi kaikissa tilanteissa. Tahdomme pitää hyvää huolta niin ammattilais- kuin kuluttaja-asiakkaidemme Vitabalans-kokemuksesta. Pääkonttori ja tuotantolaitokset (lääke- ja ravintolisätehtaat) sijaitsevat kaikki Hämeenlinnassa. Vitabalansin tuotteilla on kotimaisesta työstä kertova Avainlippu-tunnus.

Etsimme nyt tiimiimme uuteen tehtävään
VIENTIJOHTAJAA
Tehtävän kuvaus:
Vientijohtajan vastuulle kuuluu johtaa ja kehittää Vitabalansin kansainvälistä tiimiä, johon kuuluu neljä Export Manageria. Vastaat maiden liikevaihdon kasvusta ja kannattavuudesta sekä Vitabalansin konseptin toteuttamisesta yhteistyössä tiimisi sekä maiden organisaatioiden kanssa. Toimit vahvassa yhteistyössä myös kotimaan myynti- ja markkinointitiimin, tuotannon sekä logistiikan kanssa. Osallistut osaltasi konsernimarkkinoinnin strategian sekä vientimarkkinoinnin kehittämiseen ja raportoit markkinointijohtajalle.
Keskeiset tehtävät:
- Kehität maakohtaisia vientistrategioita yhteistyössä Maajohtajien ja Export Managereiden kanssa
- Johdat ja valmennat tiimiäsi sekä varmistat, että tiimisi toimii tavoitteiden mukaisesti
- Vastaat viennin liikevaihdon kasvattamisesta ja budjetoinnista
- Jalkautat konsernin brändistrategian maihin yhteistyössä tiimisi sekä kotimaan markkinoinnin kanssa
- Seuraat aktiivisesti toimintamaidesi markkinoiden kehitystä ja ennakoit muutoksia
Mitä odotamme sinulta:
- Vähintään 5 vuoden esihenkilökokemusta ja valmentavaa otetta
- Aiempaa kokemusta B2B ja/tai B2C roolissa työskentelystä FMCG toimialoilla
- Kykyä ymmärtää eri maiden toimintakulttuuria sekä rakentaa pitkäjänteistä yhteistyötä
- Markkinointi- ja myyntihenkisyyttä sekä aktiivista ja idearikasta otetta
- Tavoitteellisuutta sekä kykyä ymmärtää ja soveltaa taloudellisia tunnuslukuja
- Kyky strategiseen ajatteluun sekä operatiivisen toiminnan johtamiseen
- Luonnontieteellinen tai kaupallinen koulutus tai muu korkeakoulututkinto
- Sujuvaa englanninkielen suullista ja kirjallista taitoa, muu kielitaito on eduksi
Mitä tarjoamme:
- Vastuullisen ja itsenäisen roolin vakavaraisessa ja kasvavassa yrityksessä
- Mahdollisuuden vaikuttaa liiketoiminnan ja brändien kehittämiseen
- Kilpailukykyinen palkka sekä hyvät edut
- Monipuoliset urakehitysmahdollisuudet yrityksen kasvun myötä
Meidän toimintakulttuurimme on avoin ja organisaatio on matala, jossa jokainen ottaa vastuuta omasta roolistaan ja työskentelee yhdessä yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Meillä pääset osaksi tiivistä tiimiä, jossa jokainen pystyy vaikuttamaan yrityksen menestykseen. Työskentelemme viihtyisässä toimistossamme Hämeenlinnassa, hyvien kulkuyhteyksien päässä.
Heräsikö kiinnostuksesi avaintehtävään arvostetussa organisaatiossa? Kerro meille itsestäsi ja lähetä hakemuksesi alla olevan linkin kautta viimeistään 6.4.2025. Toimi nopeasti, sillä käsittelemme hakemuksia jo hakuaikana. Liitä hakemukseen CV sekä palkkatoiveesi.
Lisätietoja tehtävästä antavat InHunt Group Oy: Senior Headhunter Katja Selander p. +358 50 440 0589 ja Senior Headhunter Peter Koistinen, p. +358 50 066 8633