Lanseerasimme InHuntissa urasuunnittelupalvelun, jolla pyrimme auttamaan henkilöitä löytämään uusia kiinnostavia mahdollisuuksia työelämässä. Palvelun hinta on kokonaisuudessaan 650€. Joillekin hinta saattaa kuulostaa halvalta ja joillekin kalliilta.

Meillä jos jollakin on loistava kuva siitä, mitä ja miten yritykset tänä päivänä hakevat ja näin voimmekin auttaa työnhakijaa erinomaisella tavalla.

Itse pidän hintaa todella halpana useastakin eri syystä. Teemme vuositasolla pelkästään Suomessa satoja suorahakuja ja rekrytointeja asiakkainamme kymmeniä eri organisaatio eri aloilta. Meillä jos jollakin on loistava kuva siitä, mitä ja miten yritykset tänä päivänä hakevat ja näin voimme auttaakin työnhakijaa erinomaisella tavalla.

Mikäli ei kuitenkaan halua meille maksaa, niin on toki muitakin tapoja vauhdittaa omaa työnhakua. Yksi esimerkki on jo legendaksi muodostunut Adam Paccitti, joka käytti vuonna 2012 omien sanojensa mukaan viimeiset 500 puntaa, joilla vuokrasi ulkomainostaulun omaan käyttöönsä:

Adam1

Adam on media-alan ammattilainen ja selkeästi lahjakkuus, joka oli kuitenkin turhautunut työnhakuun ja päätti ottaa äärimmäiset keinot käyttöön, laittamalla itsensä likoon. Osana hänen työnhakukampanjaansa oli myös taidokkaasti tehty ja huumorilla höystetty video: https://youtu.be/LGNxic8JG7o

No kuinka sitten kävi? Vastaus on tässä:

Adam2

Adam alkoi nopeasti vastaanottaa mielenkiintoisia työtarjouksia, joista omien sanojensa mukaan 60 oli sellaisia, joita pystyi vakavasti harkitsemaan.

Adamin hakukampanja lähti leviämään myös nopeasti ja se sai mainintoja ja haastatteluja useilla eri radioasemilla, sanomalehdissä ja televisio-ohjelmissa. Myös hashtag #EmployAdam oli nousevien trendien listalla Twitterissä useita kertoja.

Lopulta Adam päätyi ottamaan työn yrityksessä nimeltä Seachange, jossa toimii viraali tuottajana (Viral Producer) projekteissa kuten River Cottage, Crowdfunder ja Hugh’s Fish.

InHuntin urasuunnittelussa emme lähde vuokraamaan mainostauluja, mutta rahoille saa varmasti vastinetta ja kuten sanottu edellytykset löytää seuraava uusi työpaikka nousee taatusti.

Kaikki lähtee siitä, että käymme läpi henkilön nykytilanteen, osaamisen ja kompetenssin sekä tulevaisuuden tavoitteet. Sen jälkeen katsomme miten henkilön osaaminen ja kompetenssi vastaa markkinatilannetta ja millä aloilla tai organisaatiolla voisi olla henkilön avuille käyttöä. Myöhemmässä vaiheessa pureudumme mm. siihen miten päästä kiinni potentiaalisiin työpaikkoihin, miten rakentaa itsestään kiinnostavan työnantajan silmissä (oma brändi), mitkä kaikki digitaaliset kanavat olisi hyvä olla valjastettuna, miten optimoidaan hakemukset ja CV:t, mitä tulisi ottaa huomioon työhaastattelussa ja miten toimia työsopimusneuvotteluissa.

Onko 650€ siis paljon siitä, että pääsee avullamme uuteen työpaikkaan? Vastaus on: ei.

Sijoittamalla palveluumme mahdollisuudet saada työpaikka kasvaa ja ennen kaikkea nopeutuu. Myös meidän avullamme henkilö monesti pystyy neuvottelemaan itselleen paremman palkan ja edut. Onko 650€ siis paljon siitä, että pääsee avullamme uuteen työpaikkaan? Vastaus on: ei.

Kirjoittanut,

Teemu Ruuska

http://fi.linkedin.com/in/teemuruuska/

http://teemuruuska.branded.me/

Kirjoittaja Teemu Ruuska tuli InHuntiin vuonna 2009 ja on siitä asti toiminut rekrytoinnin parissa. Tällä hetkellä Teemu toimii InHunt Groupin digijohtajana sekä on Hunting Heads Espanjan toimitusjohtaja. Hunting Heads yksi maailman johtavista suorahakuketjuista johon InHunt Group liittyi vuonna 2013.

Seuraa InHuntia LinkedInissä:

http://www.linkedin.com/company/inhunt-group-oy

Tykkää InHuntista Facebookissa:

https://www.facebook.com/InhuntGroup

Seuraa InHuntia Twitterissä:

https://twitter.com/InHuntGroup