Tulos Oy on yksi Suomen ensimmäisistä ja tunnetuimmista digimarkkinoinnin asiantuntijataloista. Se tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaisia digimarkkinointipalveluita strategiasta toteutukseen sekä seurantaan toimien samalla kasvualustana alan osaajille.
Tuloksen takaa löytyy digimarkkinoinnin huippuammattilaisia – ja heidät taasen yritykseen on houkutellut sen omaama vahva ja positiivinen työnantajamielikuva.
Ala uudistuu kuitenkin kiihtyvällä vauhdilla. Hakijoita on liikkeellä paljon, mutta toivotunlaisten osaajien löytäminen edellyttää yhä täsmällisempiä toimenpiteitä.
Tulos onkin käyttänyt rekrytointeihinsa suorahakutoimijoiden apua ja samaan ratkaisuun päädyttiin myös viimeisimmän rekrytoinnin kanssa. Kumppaniksi valikoitui tällä kertaa InHunt ja siihen oli kaksi syytä: etsinnässä oli johtajatason rekrytointi ja tehtävällä oli kiire.
– Voitimme erään ison kilpailutuksen kesäkuun alussa ja sen myötä selvisi, että tarvitsemme tiimiimme uuden asiakkuusjohtajan jo elokuun alkuun, kertoo Tulos Oy:n toimitusjohtaja Anna Masalin.
Jos yritys olisi lähtenyt rekrytointiurakkaan itse, olisi se Masalinin mukaan tarkoittanut kesälomien perumista, eikä sekään olisi riittänyt.
– Aikaa ei ollut avoimeen hakuun, eikä meillä ollut niin kattavia verkostoja, että olisimme löytäneet sen parhaan mahdollisen tekijän itse. InHuntin ammattilaiset sen sijaan uskalsivat kokemuksen turvin luvata, että heidän kauttaan sellainen löytyy ja vielä ajallaan, Masalin jatkaa.
Tehtävä oli haastava, sillä tavoitteena oli löytää tekijä, joka kykenee vetämään isoa tiimiä, olemaan kaupallisessa vastuussa ja tekemään sen kaiken asiakaslähtöisesti toimien samalla aktiivisena jäsenenä laajennetussa johtoryhmässä.

Tulos Oy:n toimitusjohtaja Anna Masalin kertoo, että ilman InHunt Groupin apua rekrytointi olisi vienyt kesälomat eikä lopputulos olisi ollut yhtä onnistunut.
Kun pelkästään hyvä ei riitä
Uuden asiakkuusjohtajan profiilia mietittiinkin tarkasti: painotetaanko asiakasymmärrystä, myynnillisyyttä vai projektihallintaa? Vai käsitelläänkö taitoja samanarvoisina?
– InHunt piti riman korkealla ja laittoi meidät pohtimaan syvällisesti, millainen osaamisyhdistelmä ja tekijän tausta tukisi tehtävästä suoriutumista parhaiten. Keskustelut olivat meille erittäin avartavia ja tärkeitä sekä haasteellisuudesta huolimatta myös mukavia tuokioita. Saimme siis prosessin myötä itsellemme muutakin kuin työntekijän! Masalin iloitsee.
Kiitosta sai myös prosessin sujuvuus sekä mutkattomuus. Se oli asiakkaan mukaan selkeästi suunniteltu ja hyvin aikataulutettu.
– Eteneminen oli avointa ja ennakoitavaa: raportit saapuivat viikoittain, ja välipalaverit sekä haastattelut sovittiin hyvissä ajoin, joten saatoimme pitää lomatkin suunnitellusti ja luottavaisin mielin.
Haastattelut toteutettiin tehokkaasti yhdessä päivässä, mikä teki vertailusta Masalinin mukaan helpompaa, kuin jos ne olisi toteutettu pidemmällä aikavälillä.
– InHuntin kokemus näkyi paitsi prosessin rullaavuudessa, myös siinä, kuinka hyvin he ymmärsivät meitä sekä toiveitamme. Kaikki haastatteluun saapuneet ehdokkaat vastasivat odotuksiamme, kukin hieman eri tavoin, joten saatoimme tehdä valinnan sen kuuluisan kemian mukaan. Ja sillä yhdistelmällä on tapana onnistua, Masalin kiteyttää.
Ja kuten InHunt lupasi, Tulos Oy:n uusi asiakkuusjohtaja aloitti tehtävässään elokuun alussa.