Johtajatason rekrytointiin eivät kaikki suorahakukumppanit taivu

Jaa somessa:

Tulos Oy on yksi Suomen ensimmäisistä ja tunnetuimmista digimarkkinoinnin asiantuntijataloista. Se tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaisia digimarkkinointipalveluita strategiasta toteutukseen sekä seurantaan toimien samalla kasvualustana alan osaajille.

Tuloksen takaa löytyy digimarkkinoinnin huippuammattilaisia – ja heidät taasen yritykseen on houkutellut sen omaama vahva ja positiivinen työnantajamielikuva. 

Ala uudistuu kuitenkin kiihtyvällä vauhdilla. Hakijoita on liikkeellä paljon, mutta toivotunlaisten osaajien löytäminen edellyttää yhä täsmällisempiä toimenpiteitä.

Tulos onkin käyttänyt rekrytointeihinsa suorahakutoimijoiden apua ja samaan ratkaisuun päädyttiin myös viimeisimmän rekrytoinnin kanssa. Kumppaniksi valikoitui tällä kertaa InHunt ja siihen oli kaksi syytä: etsinnässä oli johtajatason rekrytointi ja tehtävällä oli kiire.

– Voitimme erään ison kilpailutuksen kesäkuun alussa ja sen myötä selvisi, että tarvitsemme tiimiimme uuden asiakkuusjohtajan jo elokuun alkuun, kertoo Tulos Oy:n toimitusjohtaja Anna Masalin

Jos yritys olisi lähtenyt rekrytointiurakkaan itse, olisi se Masalinin mukaan tarkoittanut kesälomien perumista, eikä sekään olisi riittänyt. 

– Aikaa ei ollut avoimeen hakuun, eikä meillä ollut niin kattavia verkostoja, että olisimme löytäneet sen parhaan mahdollisen tekijän itse. InHuntin ammattilaiset sen sijaan uskalsivat kokemuksen turvin luvata, että heidän kauttaan sellainen löytyy ja vielä ajallaan, Masalin jatkaa.

Tehtävä oli haastava, sillä tavoitteena oli löytää tekijä, joka kykenee vetämään isoa tiimiä, olemaan kaupallisessa vastuussa ja tekemään sen kaiken asiakaslähtöisesti toimien samalla aktiivisena jäsenenä laajennetussa johtoryhmässä.

Tulos Oy:n toimitusjohtaja Anna Masalin kertoo, että ilman InHunt Groupin apua rekrytointi olisi vienyt kesälomat eikä lopputulos olisi ollut yhtä onnistunut.

Kun pelkästään hyvä ei riitä

Uuden asiakkuusjohtajan profiilia mietittiinkin tarkasti: painotetaanko asiakasymmärrystä, myynnillisyyttä vai projektihallintaa?  Vai käsitelläänkö taitoja samanarvoisina?

– InHunt piti riman korkealla ja laittoi meidät pohtimaan syvällisesti, millainen osaamisyhdistelmä ja tekijän tausta tukisi tehtävästä suoriutumista parhaiten. Keskustelut olivat meille erittäin avartavia ja tärkeitä sekä haasteellisuudesta huolimatta myös mukavia tuokioita. Saimme siis prosessin myötä itsellemme muutakin kuin työntekijän! Masalin iloitsee.

Kiitosta sai myös prosessin sujuvuus sekä mutkattomuus. Se oli asiakkaan mukaan selkeästi suunniteltu ja hyvin aikataulutettu.

– Eteneminen oli avointa ja ennakoitavaa: raportit saapuivat viikoittain, ja välipalaverit sekä haastattelut sovittiin hyvissä ajoin, joten saatoimme pitää lomatkin suunnitellusti ja luottavaisin mielin.

Haastattelut toteutettiin tehokkaasti yhdessä päivässä, mikä teki vertailusta Masalinin mukaan helpompaa, kuin jos ne olisi toteutettu pidemmällä aikavälillä.

– InHuntin kokemus näkyi paitsi prosessin rullaavuudessa, myös siinä, kuinka hyvin he ymmärsivät meitä sekä toiveitamme. Kaikki haastatteluun saapuneet ehdokkaat vastasivat odotuksiamme, kukin hieman eri tavoin, joten saatoimme tehdä valinnan sen kuuluisan kemian mukaan. Ja sillä yhdistelmällä on tapana onnistua, Masalin kiteyttää. 

Ja kuten InHunt lupasi, Tulos Oy:n uusi asiakkuusjohtaja aloitti tehtävässään elokuun alussa.

Jaa somessa:
avoin työpaikka ikoni

Rekrytointi tulossa?

Autamme mielellämme. Ota meihin
yhteyttä ja palaamme sinulle 24h sisällä.

Liity sisäpiiriin ja

Tilaa InHunt Groupin Uutiskirje

Vastaanota sähköpostiisi tieto uusista avoimista työpaikoista, blogi-postauksista ja podcast-jaksoista.

Uusimmat työpaikat
Head of Claims, Protector
Intendentti
Projektipäällikkö/projektijohtaja
Hallitusammattilainen
Viestintäkoordinaattori
Uusimmat

Blogista

Kilpailuetu osana strategiaa on yrityksesi turbomoottori_1200x630px
Kilpailuetu osana strategiaa on yrityksesi turbomoottori!
Moni strategia jää suunnitelman tasolle, koska kilpailuetu puuttuu. Kun kilpailuetu määritellään, siitä tulee strategian moottori, joka ohjaa valintoja ja tuo...
Nainen tähyilee ikkunasta korkeassa toimistorakennuksessa.
Milloin yrityksen huono tulos on merkki toimitusjohtajan vaihdon tarpeesta? 
Toimitusjohtajan vaihdon tarpeellisuus on monisyinen kysymys, joka vaatii strategista, taloudellista ja inhimillistä harkintaa. Pelkkä huono tulos ei riitä syyksi.
Mies miettii toimistossa yhtälöitä.
Strateginen epäselvyys – vai kyvyttömyys tulkita ja yhdistellä dataa?
Strateginen epäselvyys – vai kyvyttömyys tulkita ja yhdistellä dataa? Strateginen epäselvyys kuulostaa houkuttelevalta. Se viittaa joustavuuteen, avoimiin vaihtoehtoihin...
InHuntGroup_SmartOriginal_AsiakasQuote_1200px_1
InHuntin kautta varmistettiin laaja ja laadukas hakijajoukko
Uuden key account managerin rekrytointi herätti Smart Originalilla huolta: olisiko omilla resursseilla mahdollista tavoittaa riittävän laajasti ja laadukkaasti...
yhteistyö kättely ikoni

Haluatko kuulla lisää palveluistamme?

    Ota yhteyttä ja
    palaamme sinulle
    24h sisällä.

    InHunt Group on perustettu vuonna 2008  ja on nyt Suomen suurin suorahakutoimija. InHunt toimii jo kahdeksalla paikkakunnalla Suomessa.  Lisäksi InHunt Groupilla on oma kansainvälinen suorahakuverkosto – InHunt World, joka kattaa 29 maata ja kokoaa parhaat paikalliset toimijat yhteen. InHunt apunasi – ympäri maailman.

    Tilaa uutiskirje

    YHTEYSTIEDOT

    myynti@inhunt.fi

    Äyritie 12 C
    (vastaanotto Äyritie 12 B)
    01510 Vantaa

    Artikkelisarja rekrytointiprosessin parantamiseksi

    Teen itse ja säästän - vai säästänkö?

    Jätä sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle kolme faktantäyteistä työnantajille ja yrityksen päättäjille suunnattua asiantuntija-artikkelia sekä viikottaisen uutiskirjeemme. Voit halutessasi poistua postituslistalta uutiskirjeen lopussa olevasta linkistä.