Vitabalans Oy on vuonna 1980 perustettu yksityisomistuksessa oleva suomalainen lääketehdas, joka kehittää, valmistaa ja markkinoi resepti- ja itsehoitolääkkeitä, ravintolisiä, lääkinnällisiä laitteita sekä eläinten täydennysrehuja ja hoitotuotteita.
Päämarkkina-alueemme on Suomi, joiden lisäksi meillä on 12 Euroopan maassa tytäryhtiöt ja lisäksi myymme tuotteitamme 9 muuhun Euroopan maahan. Palveluksessamme on n. 240 henkilöä, joista tytäryhtiöissä n. 70 henkilöä. Liikevaihtomme oli viimeisellä tilikaudella 46,7 m€, josta viennin osuus oli 54 %.
Tavoitteemme on palvella asiakkaitamme mahdollisimman joustavasti ja läpinäkyvästi kaikissa tilanteissa. Tahdomme pitää hyvää huolta niin ammattilais- kuin kuluttaja-asiakkaidemme Vitabalans-kokemuksesta. Pääkonttori ja tuotantolaitokset (lääke- ja ravintolisätehtaat) sijaitsevat kaikki Hämeenlinnassa. Vitabalansin tuotteilla on kotimaisesta työstä kertova Avainlippu-tunnus.

Etsimme nyt tiimiimme uuteen rooliin
MYYNTI- JA MARKKINOINTIPÄÄLLIKKÖÄ (KOTIMAA)
Tehtävän kuvaus:
Kotimaan myynti- ja markkinointipäällikkönä vastaat omien brändiemme markkinointi- ja myyntitiimin johtamisesta. Tehtävän tarkoituksena on ottaa haltuun omien brändien markkinointi- ja myynti kotimaan apteekki-, luontaistuote-, erikois- ja tukkuliikkeissä, sekä eläintarvikkeiden osalta myös päivittäistavarakaupassa. Vastuualueeseen kuuluvat resepti- ja itsehoitolääkkeet sekä apteekki-, luontais- ja eläintuotteet sekä lääkinnälliset laitteet. Osallistut aktiivisesti myös konsernimarkkinoinnin strategian sekä brandien osalta vientimarkkinoinnin kehittämiseen yhteistyössä Export Managerien kanssa. Raportoit tehtävässäsi markkinointijohtajalle.
Keskeiset tehtävät:
- Kotimaan myynti- ja markkinointistrategian ideointi ja suunnittelu sekä markkinointi- ja myyntikampanjoiden vuosisuunnittelu, toteutus ja koordinointi, yhteistyössä tiimisi ja konsernimarkkinoinnin kanssa
- Brändien kasvattaminen, vahvistaminen ja markkinaosuuksien lisääminen
- Kotimaan myynti- ja markkinointitiimin johtaminen ja kehittäminen (brand managerit, kenttämyyjät, markkinointikoordinaattori sekä eläinpuolen vetäjä)
- Budjetointi- ja tulosvastuu kotimaan liiketoiminnasta, pois lukien pt-osasto
- Asiakas- ja ketjuyhteistyön kehittäminen sekä verkostoituminen alan asiantuntijoiden kanssa
- Yhteistyö vientijohtajan kanssa brändimarkkinoinnissa ja viennin kehittämisessä
Mitä odotamme sinulta:
- Vähintään 5 vuoden esihenkilökokemusta ja valmentavaa otetta
- Aiempaa kokemusta B2B ja/tai B2C roolissa työskentelystä FMCG toimialoilla
- Kokemusta ketjuyhteistyöstä ja tuotelanseerauksista
- Markkinointi- ja myyntihenkisyyttä, sekä kykyä kehittää uusia brändejä ja kasvattaa liikevaihtoa kannattavasti
- Hyvät vuorovaikutus- ja neuvottelutaidot sekä kyky luoda pitkäaikaisia asiakassuhteita
- Kyky ymmärtää ja soveltaa taloudellisia tunnuslukuja
- Kyky strategiseen ajatteluun sekä operatiivisen toiminnan johtamiseen
- Luonnontieteellinen tai kaupallinen koulutus tai muu korkeakoulututkinto
Mitä tarjoamme:
- Vastuullisen ja itsenäisen roolin vakavaraisessa ja kasvavassa yrityksessä
- Mahdollisuuden vaikuttaa liiketoiminnan ja brändien kehittämiseen
- Kilpailukykyinen palkka sekä hyvät edut, kuten vapaa autoetu
- Monipuoliset urakehitysmahdollisuudet yrityksen kasvun myötä
Meidän toimintakulttuurimme on avoin ja organisaatio on matala, jossa jokainen ottaa vastuuta omasta roolistaan ja työskentelee yhdessä yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Meillä pääset osaksi tiivistä tiimiä, jossa jokainen pystyy vaikuttamaan yrityksen menestykseen. Työskentelemme viihtyisässä toimistossamme Hämeenlinnassa, hyvien kulkuyhteyksien päässä.
Heräsikö kiinnostuksesi avaintehtävään arvostetussa organisaatiossa? Kerro meille itsestäsi ja lähetä hakemuksesi alla olevan linkin kautta viimeistään 6.4.2025. Toimi nopeasti, sillä käsittelemme hakemuksia jo hakuaikana. Liitä hakemukseen CV sekä palkkatoiveesi.
Lisätietoja tehtävästä antaa InHunt Group Oy: Senior Headhunter Katja Selander p. +358 50 440 0589 ja Senior Headhunter Peter Koistinen, p. +358 50 066 8633