Unohda työpaikkailmoitukset, jos haluat löytää töitä

 

Hullujen päivien konsepti on sellainen, joka jaksaa kerta toisensa jälkeen hymyilyttää. Itse olen nähnyt sen pöydän molemmilta puolin, kun aikanaan työskentelin hetken Tapiolan Stockmannin urheiluosastolla. Stockmannille täytyykin nostaa hattua, että he ovat onnistuneet luomaan jotain sellaista, joka toimii vuodesta toiseen ja siis edelleen kaiken tämän digitalisaationkin keskellä. Toki Hullut Päivät on myös siirtynyt osaksi verkkoon, mutta edelleen ihmiset ottavat töistä vapaata, jotta voivat pari kertaa vuodessa rynnätä aamuvarhain taistelemaan sukista, kalsareista, paidoista, kengistä jne.

Stockmann on onnistunut luomaan konseptin, jossa ihmiset uskovat sen minkä lukevat. Mikäli tuote löytyy Hullujen Päivien kuvastosta, täytyy sen olla todella halpa ja ainutlaatuinen. Todellisuus on kuitenkin tänä päivänä ja varsinkin nettikaupan yleistyttyä jotain muuta. Hinnat ovat kyllä halpoja, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö sitä voisi löytää samalla hinnalla tai jopa halvemmalla jostain muualta. Näin ollen samalla kun tuhannet ihmiset jonottavat ja taistelevat samoista tuotteista Stockmannilla, joku fiksu löytää ne samalla hinnalla verkosta. Enkä puhu nyt Stockmannin verkkokaupasta.

Tämä alustus toimikoon aasinsiltana tämän kirjoituksen aiheeseen. Eli siihen, jos haluaa löytää itselleen uuden työpaikan, niin todennäköisesti se ei löydy lehdistä tai työpaikkasivustoilta. On useita tilastoja ja tutkimuksia siitä, kuinka vain pieni osa työpaikoista laitetaan julkiseen hakuun. Nämä prosentit liikkuvat n. 20%:n molemmin puolin. Suurin osa työpaikoista täytetäänkin suoraan sisäisesti tai yrityksen / yrityksen työntekijöiden omien verkostojen kautta.

Kun työpaikka tulee julkisesti hakuun, tarkoittaa se yleensä sitä, että sitä voi olla hakemassa pitkälle toistasataa henkilöä ja näin omat mahdollisuudet romahtavat. Sen sijaan, kun oman verkoston kautta kuulee avoinna olevasta tehtävästä ja on oikeaan henkilöön yhteydessä, voi kutsu työhaastatteluun irrota hyvinkin nopeasti.

Omat verkostot yhdistettynä hyvään digitaaliseen presenssiin ovatkin kaksi avain asiaa tänä päivänä, kun etsii uusia työmahdollisuuksia. Ja näistä asioista kirjoitan tarkemmin ensi viikon kirjoituksessa.

 

Kirjoittanut,

Teemu Ruuska

http://fi.linkedin.com/in/teemuruuska/

Kirjoittaja Teemu Ruuska tuli InHuntiin vuonna 2009 ja on siitä asti toiminut rekrytoinnin parissa. Tällä hetkellä Teemu toimii InHunt Groupin digijohtajana sekä on InHuntin Espanjan toimintojen maajohtaja. Viime vuodet Teemu on keskittynyt digitalisaatioon ja ennen kaikkea digitaaliseen tranformaatioon rekrytointi- ja suorahakualalla.

Jaa somessa:

avoin työpaikka ikoni

Rekrytointi tulossa?

Autamme mielellämme. Ota meihin
yhteyttä ja palaamme sinulle 24h sisällä.

Viimeisimmät

Uutiset

Liity sisäpiiriin ja

Tilaa InHunt Groupin Uutiskirje

Vastaanota sähköpostiisi tieto uusista avoimista työpaikoista, blogi-postauksista ja podcast-jaksoista.

Uusimmat työpaikat
Director, Finance and Administration
Tuotantojohtaja
Asiakkuusjohtaja (Account Director) 
Toimitusjohtaja
Toimitusjohtaja
Uusimmat

Blogista

Yrityskulttuuria-kannattaa-johtaa_inHuntBlogi_tausta
Yrityskulttuuria kannattaa johtaa
Yrityskulttuuria kannattaa johtaa Olemme varmasti kaikki törmänneet sanaan yrityskulttuuri, mutta tiedämmekö mitä se oikeasti tarkoittaa? Tarkoitetaanko yrityskulttuurilla...
shutterstock_1313190875_orange
Osa 2: Johtajuus ja johtajuuden murros
Osa 2: Johtajuus ja johtajuuden murros Johtaminen on murroksessa ja kenenkään ei enää tarvitse tyytyä huonoon johtamiseen. Mitä hyvältä johtajuudelta edellytetään,...
shutterstock_1313190875_orange
Osa 1: Johtajuus ja johtajuuden murros
Mitä hyvältä johtajuudelta edellytetään, mistä kaikesta siinä on kyse ja miten omaa johtajuuttaan voi kehittää. Lue aiheesta >>
InHunt_Johtaminen_ja_tunnealy_blogitausta_nelio
Osa 2: Menestyminen johtajana edellyttää tunneälyä
Blogin toisessa osuudessa jatketaan ensimmäisen osan johtamisen keskiössä olevista aiheista, tunneälystä ja työntekijäkokemuksesta. Aihetta pohtimassa Senior...
yhteistyö kättely ikoni

Haluatko kuulla lisää palveluistamme?

    Ota yhteyttä ja
    palaamme sinulle
    24h sisällä.

    InHunt Group logo

    InHunt Group perustettu vuonna 2008  ja on nyt Suomen suurin suorahakutoimija. InHunt toimii jo kahdeksalla paikkakunnalla Suomessa.  Lisäksi InHunt Groupilla on oma kansainvälinen suorahakuverkosto – InHunt World, joka kattaa 45 maata ja kokoaa parhaat paikalliset toimijat yhteen. InHunt apunasi – ympäri maailman.

    Tilaa uutiskirje

    YHTEYSTIEDOT

    myynti@inhunt.fi

    Äyritie 12 C (Forte)
    01510 Vantaa