Kun yrität kampittaa kilpailijoitasi, yleensä kampitat vain itseäsi

Jaa somessa:

Yleensä, kun jollekin toimialalle tulee uusi yritys, joka alkaa menestymään, kilpailijoiden ensimmäiset reaktiot yleensä kiteytyvät vähättelyyn. Kun sitten tämä toimija jatkaakin kasvua, aletaan ihmetellä menoa ja kilpaa yleensä keksitään mitä ihmeellisimpiä asioita ja valheita, joilla perustellaan yrityksen menestystä. Silloin tällöin myös joku päättää alkaa laukoa näitä totuuksia myös omien asiakkaidensa suuntaan.

InHunt Group on viimeisen 11 vuoden aikana saanut myös kokea tämän. Aina silloin tällöin tulee ne tietoisuuteemme, kun jossakin alamme yrityksistä työskentelevä henkilö on sitten mennyt laukomaan erilaisia ”totuuksia” meistä asiakkaidensa (yleensä siinä kohtaa jo entisten sellaisten) suuntaan. Meidän päässä asia ei ole siis todellakaan uusi ja yleensä laittaa vain hymyn huulille. Miksi? Siksi, koska käytännössä aina, kun joku näin tekee, kääntyy se vain häntä itseään vastaan ja seuraavassa kerron miksi.

Jos nyt katsotaan ihan pelkästään faktoja, mitä InHunt Group tänä päivänä on:

– Suomen suurin suorahakutoimija, kun verrataan esim. headhuntereiden, toimistojen tai toteutettujen hakujen määrää.

– Toiseksi suurin suorahakutoimija liikevaihdolla mitattuna. (Katso viime viikon kirjoitus TOP 10 suorahakutoimijoista Suomessa: https://inhunt.fi/2019/12/top-10-suorahakuyritykset-suomessa-vuonna-2019/ )

– Ylivoimaisesti suurin suomalainen suorahakutoimija sosiaalisessa mediassa. LinkedInissä InHuntin yritysprofiililla on n. 25.000 ja InHuntin headhuntereilla yhteensä yli 0,5 miljoonaa seuraajaa.

– InHunt on myös ylivoimaisesti pisimpään ja yhtäjaksoisesti tuottanut seuraajilleen arvokasta sisältöä. Yli 300 blogia ja vajaat 100 vlogia kertovat omaa kieltään siitä.

– Tänä vuonna LinkedIn Talent Awardseissa InHunt Group valittiin pohjoismaiden innovatiivisimmaksi henkilöstöalan toimijaksi.

– InHuntin headhunterit ovat jatkuvasti mm. eri medioiden haastateltavina ja antamassa asiantuntijalausuntoja suorahahaun ja rekrytoinnin ympärillä.

– InHunt on ainoa suomalainen suorahakualan yritys, joka on pystynyt rakentamaan oman ja toimivan kansainvälisen suorahakuverkoston. InHunt World toimii tänä päivänä jo 32 maassa.

Listaa voisi vielä tuostakin jatkaa, mutta varmaan saat jo kiinni mitä tarkoitan. Näin ollen, mitä luulet asiakkaiden olevan mieltä siitä, kun jossakin toisessa alamme yrityksessä toimiva konsultti lähtee sitten kertomaan erilaisia ”totuuksia” meistä ja siitä, miksi meidän kanssa ei kannata tehdä yhteistyötä?

Yleensä näissä tilanteissa käy nykyään niin, että asiakas soittaa sitten jollekin meistä InHuntilaisista ja kertoo, että tämänlaista toimintaa harrastetaan muissa alamme yrityksissä. Yleensä asiakas toteaa samalla olevansa varma siitä, että ko. yritystä ei enää varmasti tule käyttämään, mutta meidän kanssa kyllä on ilo toimia myös jatkossa.

Näin ollen sen sijaan, että keskittyy kilpailijoista pahaa puhumiseen, olisi ehkä vaan parempi keskittyä siihen omaan tekemiseen ja miettiä, mitä voisi tehdä paremmin, jotta saisi pidettyä nykyisistä asiakkaista kiinni.

Kirjoittanut,

Ota yhteyttä: teemu(at)inhuntworld.com

Kirjoittaja Teemu Ruuska tuli InHuntiin vuonna 2009 ja on siitä asti toiminut rekrytoinnin parissa. Teemu on asunut Madridissa, Espanjassa vuodesta 2014 ja vastaa tällä hetkellä InHuntin kansainvälisestä suorahakuverkostosta InHunt Worldistä. Viime vuodet Teemu on keskittynyt verkkoliiketoimintaan, digitalisaatioon ja digitaaliseen transformaatioon rekrytointi- ja suorahakualalla.

Jaa somessa:
avoin työpaikka ikoni

Rekrytointi tulossa?

Autamme mielellämme. Ota meihin
yhteyttä ja palaamme sinulle 24h sisällä.

Liity sisäpiiriin ja

Tilaa InHunt Groupin Uutiskirje

Vastaanota sähköpostiisi tieto uusista avoimista työpaikoista, blogi-postauksista ja podcast-jaksoista.

Uusimmat työpaikat
Tehtaanjohtaja
CEO / Toimitusjohtaja, Turku, Pk-seutu
Toiminnanjohtaja
Kaupallinen johtaja | Commercial Director
Projektipäällikkö/projektijohtaja
Uusimmat

Blogista

Suorahakupalveluiden käyttäminen asiantuntijoiden rekrytoinnissa_plain
Suorahakupalveluiden käyttäminen asiantuntijoiden rekrytoinnissa
Asiantuntijan rekrytointi on sekä mahdollisuus että riski. Se vaikuttaa suoraan yrityksen laatuvaikutelmaan ja asiakastyytyväisyyteen. Tässä blogissa kerromme,...
Rekrytointiprosessin vaiheet–opas työnantajille_plain-2
Rekrytointiprosessin vaiheet – opas työnantajille
Rekrytointiprosessi on monivaiheinen kokonaisuus, jonka onnistuminen vaikuttaa suoraan yrityksen menestykseen ja työnantajamielikuvaan. Tässä blogitekstissä...
InHunt_Varmista yrityksesi SaaS-menestys_1200px_plain
Varmista yrityksesi SaaS-menestys – näin rekrytoit huippuosaajat
SaaS-alan huima kasvu luo kovia haasteita huippuosaajien rekrytointiin! Kilpailu parhaista osaajista on kovaa, ja väärät rekrytoinnit voivat tulla kalliiksi.  Yhteistyö...
Kuvassa menossa työhaastattelu kokoustilassa. Kolme henkilöä pöydän ääressä. Blogi: Miksi suorahaku on tehokkain tapa rekrytoida?
Miksi suorahaku on tehokkain tapa rekrytoida?
Yrityksen arvo syntyy työntekijöiden ajatuksista. Rekrytointi on tärkeä päätös, ja suorahaku voi olla tehokkain tapa löytää avainhenkilöt nopeasti. Senior Headhunter...
yhteistyö kättely ikoni

Haluatko kuulla lisää palveluistamme?

    Ota yhteyttä ja
    palaamme sinulle
    24h sisällä.

    InHunt Group on perustettu vuonna 2008  ja on nyt Suomen suurin suorahakutoimija. InHunt toimii jo kahdeksalla paikkakunnalla Suomessa.  Lisäksi InHunt Groupilla on oma kansainvälinen suorahakuverkosto – InHunt World, joka kattaa 29 maata ja kokoaa parhaat paikalliset toimijat yhteen. InHunt apunasi – ympäri maailman.

    Tilaa uutiskirje

    YHTEYSTIEDOT

    myynti@inhunt.fi

    Äyritie 12 C
    (vastaanotto Äyritie 12 B)
    01510 Vantaa

    Artikkelisarja rekrytointiprosessin parantamiseksi

    Teen itse ja säästän - vai säästänkö?

    Jätä sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle kolme faktantäyteistä työnantajille ja yrityksen päättäjille suunnattua asiantuntija-artikkelia sekä viikottaisen uutiskirjeemme. Voit halutessasi poistua postituslistalta uutiskirjeen lopussa olevasta linkistä.