Euroclear Finland Oy:n (Suomen Arvopaperikeskus) toiminnan ytimessä on arvo-osuusjärjestelmä. Se on Suomen kansallisten rahoitusmarkkinoiden perusrakenne, joka yhdistää arvopaperien liikkeeseenlaskijat ja omistajat. Tarjoamme selvitys-, säilytys- ja liikkeeseenlaskupalveluja rahoitusmarkkinoiden osapuolille ja tilinhoitajille. Palvelumme sopivat niin pienille paikallisille kuin globaaleille toimijoille. Kansainvälisillä standardeilla toimiva arvopaperikeskusjärjestelmämme on yksi Euroopan moderneimmista.
Järjestelmässä säilytetään jo yli 10 000 arvopaperilajia, ja säilytysten arvo on lähes 500 miljardia euroa. Omistajien arvopaperiomistukset puolestaan ovat järjestelmään kuuluvilla arvo-osuustileillä, joita on 2,2 miljoonaa. Yrityksemme liikevaihto oli 59,3 miljoonaa euroa vuonna 2021 ja palveluksessamme on noin 120 osaavaa asiantuntijaa.
Euroclear Finland on osa kansainvälistä Euroclear-konsernia, joka on maailman suurin arvopaperien säilyttäjä. Konserniin kuuluu yksi kansainvälinen ja kuusi kansallista arvopaperikeskusta sekä Euroclear Bank. Konsernissa on yli 4 000 työntekijää. Se palvelee yli 2 000 rahoitusmarkkinoiden osapuolta yli 90 maassa.
Oletko hankintojen huippuosaaja ja loistava tiiminrakentaja?
Euroclear Finland Oy hakee aktiivista ja hankinnan toimintatapoja innostuneesti kehittävää
Purchasing Manageria
Sinua odottavat dynaaminen ja ammattitaitoinen työyhteisö sekä modernit ja viihtyisät työtilat Helsingin ydinkeskustassa!
Etsimällämme henkilöllä on:
- Vahva osaaminen ja kokemus yrityksen hankintojen organisoinnista ja johtamisesta
- Esihenkilökokemusta ja kykyä rakentaa menestyvä tiimi
- Hyvät vuorovaikutus- ja viestintävalmiudet sekä suomen että englannin kielellä
- Erinomaiset neuvottelutaidot
- Asiakaspalveluhenkinen asenne
- Hyvä liiketoiminnan ymmärrys ja kyky toimia reguloidussa toimintaympäristössä
Vastuualueitasi ovat:
- Euroclear Finland Oy:n strateginen hankintaprosessien kehittäminen
- Strategisten toimittajasuhteiden hallinnointi
- Hankintoihin liittyvä sopimus- ja riskienhallinta yhdessä liiketoiminnan ja oikeudellisten asiantuntijoiden kanssa
- Kommunikointi ja raportointi hankintoihin liittyvissä asioissa yrityksen johdolle Suomessa ja konsernitasolla
Tehtävä tarjoaa sinulle:
- Upeat mahdollisuudet kehittyä ammatillisesti työskentelemällä keskeisessä roolissa kansainvälisessä ympäristössä merkittävän arvopaperimarkkinatoimijan palveluksessa
- Kehitysmyönteisen ja koulutukseen panostavan organisaation
- Modernit ja viihtyisät toimitilat Helsingin keskustassa
- Hyvän kompensaation ja työsuhde-edut
Kun koet tehtävän omaksesi, niin ole nopea ja laita CV:si ja hakemuksesi palkkatoiveineen tulemaan alla olevan linkin kautta, kuitenkin viimeistään 16.10.2022. Lisätietoja tehtävästä antavat Senior Headhunterit Petteri Nissilä, p. 040 525 9058 ja Tarja Ilvonen p. 050 569 1921.