Pajalanmäen Kuljetus Oy är ett inhemskt företag specialiserat på temperaturkontrollerade transporter, grundat 1999. Vårt företags omsättning 2024 var cirka 7 miljoner euro och vi sysselsätter 24 personer. Vår verksamhet är främst inriktad på Norden och Baltikum, men med vårt pålitliga samarbetsnätverk erbjuder vi även transporter till andra länder. Vid behov sköter vi även export- och importtullklarering av varorna. Pajalanmäen Kuljetus Oy:s uppdrag är att tillhandahålla transporttjänster av hög kvalitet som är skräddarsydda och utvecklade efter kundens behov.

Vi rekryterar nu
Transportplanerare
Vi söker nu en transportplanerare till vårt team för att ansvara för planering och organisering av transporter i den norska regionen. I din roll planerar du laster och rutter med hjälp av våra och våra kunders system, med hänsyn till kraven i förarnas arbetslagstiftning. Du vägleder förare, stöttar deras arbete och hjälper till att skapa en god laganda. Du har även aktivt kontakt med kunder och är deras betrodda person i att ordna transporter. Du har även ett öga för innovation, kan upptäcka förbättringsområden i den dagliga verksamheten och utveckla arbetssätt för att bli mer effektiva. Du deltar i körarrangemangets jourpass var tredje vecka.
Vi förväntar oss av dig:
• Systematik, organisatorisk- och problemlösningsförmåga
• God samspels- och samarbetsförmåga
• Teknisk expertis inom system och intresse för att lära sig dem
• Ledarförmåga och ledarskapspotential även för de mest ansvarsfulla befattningarna
• Stresstolerans och flexibilitet
• Kundorientering, entreprenörsanda och finansiell expertis
• Lämplig utbildningsbakgrund, till exempel inom logistik eller affärsutveckling
• Tillräckliga kunskaper i finska, svenska/norska och engelska
Vi erbjuder:
• Tillsvidareanställning i ett gediget familjeföretag med långvariga anställningsförhållanden och låg omsättning
• En kvalitetsdriven arbetskultur, låg hierarki i organisation och snabbt beslutsfattande
• Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten
• Möjlighet för rätt person att utvecklas och växa till mer krävande företagsledande befattningar
• Konkurrenskraftig lön, jourersättning och tilläggsförmåner såsom utökad sjukförsäkring och fritidsolycksfallsförsäkring.
• Hybrid arbetsmodell, närvaro på kontor i Kaustby minst 3 dagar i veckan
• En bra arbetsmiljö, ett sammansvetsat team och okomplicerat samarbete
Är du intresserad?
Skicka gärna in din ansökan och CV via länken nedan så snart som möjligt då vi startar intervjuer under ansökningstiden. Sista ansökningsdag är den 26 mars 2025. För mer information om tjänsten kontakta Raimo Kielinen på InHunt Group, tel. 0400 660 746, raimo.kielinen@inhunt.fi eller Marita Vuorinen, tel. +358 50 486 3848, marita.vuorinen@inhunt.fi