3 helppoa tapaa rakentaa omaa brändiä LinkedInissä

Jaa somessa:

 

Vain pieni osa työpaikoista tulee julkiseen hakuun. Suurin osa paikoista täytetään joko talon sisältä tai omista verkostoista. Mikäli haluaa päästä kiinni piilotyöpaikkoihin täytyy kuulua näihin verkostoihin ja myös pysyä mielessä. Seuraavassa kolme helppoa tapaa, joilla rakennat omaa brändiä ja kasvatat verkostoasi LinkedInissä:

 

  1. Tapa kasvattaa verkostoasi helposti

Oman verkoston kasvattaminen LinkedInissä on erittäin helppoa ja suosittelen sen käyttämiseen puhelinta. Avaa LinkedInin äppi ja mene kohtaan ”My Network”. Otsikon ”people you may know” alla on lista henkilöistä, jotka saatat tuntea. Painamalla + -ikonia lähtee kutsu henkilölle ilman, että tarvitsee sen kummemmin kertoa LinkedInille, että mistä henkilön tuntee. Nopeaa ja helppoa, eikö?

  1. Kerro, tykkää ja jaa

Isostakaan verkostosta ei ole mitään hyötyä jos et tee mitään LinkedInissä ja kun alat tekemään niin kaikki muuttuu. Eli kirjoita päivityksiä verkostollesi mielenkiintoisista ja ennen kaikkea osaamistasi lähellä olevista asioista. Tykkää, kommentoi ja jaa muiden päivityksiä ja alat huomaamaan kuinka vierailut profiilissasi alkaa kasvamaan.

  1. Kirjoita ja kerro osaamisestasi

Yksi parhaita tapoja kertoa omasta osaamisesta on kirjoittaa mielenkiintoisia ”blogauksia” suoraan LinkedIniin. LinkedInissä nämä kulkevat nimellä ”posts” mikä voi olla vähän sekavaa, koska suomen arkikielessä puhumme postauksista, joilla tarkoitetaan niitä kaikkia päivityksiä joita teemme eri sosiaalisen median kanavissa. No kuitenkin näistä blogauksista / postauksista tulee verkostollesi automaattisesti ilmoitus, että olet kirjoittanut ja jakanut jotain mielenkiintoista.

 

Itse suosittelen miettimään näitä kaikkia kolmea ja ainakin aloittamaan noista kahdessa ensimmäisestä, jos et vielä koe olevasi valmis tuohon kolmanteen. LinkedIn tarjoaa myös hyvät työkalut seurata oman profiilisi ts. itsesi näkyvyyden kehittymistä. Ei tarvitse kuin LinkedIn äpissä mennä kohtaan ”Me” ja sitten näet suoraan siinä luvun ”Who’s viewed you profile” & ”Views of your posts”. Niitä klikkaamalla pääset sitten tekemään vielä syvempää analyysiä jos haluat.

 

Kirjoittanut,

Teemu Ruuska

http://fi.linkedin.com/in/teemuruuska/

http://teemuruuska.branded.me/

Kirjoittaja Teemu Ruuska tuli InHuntiin vuonna 2009 ja on siitä asti toiminut rekrytoinnin parissa. Tällä hetkellä Teemu toimii InHunt Groupin digijohtajana sekä on Hunting Heads Espanjan toimitusjohtaja. Hunting Heads yksi maailman johtavista suorahakuketjuista johon InHunt Group liittyi vuonna 2013.

Jaa somessa:
avoin työpaikka ikoni

Rekrytointi tulossa?

Autamme mielellämme. Ota meihin
yhteyttä ja palaamme sinulle 24h sisällä.

Liity sisäpiiriin ja

Tilaa InHunt Groupin Uutiskirje

Vastaanota sähköpostiisi tieto uusista avoimista työpaikoista, blogi-postauksista ja podcast-jaksoista.

Uusimmat työpaikat
Tuotantojohtaja - Finnforel, Varkaus
Treasury Lead - LähiTapiola Rahoitus Oy
Toiminnanjohtaja
Toimitusjohtaja – Kirkkonummen Huolto Oy
Verkställande direktör – Kirkkonummen Huolto Oy
Uusimmat

Blogista

Kuvassa Kokkolan Orkesteriyhdistys ry:n hallituksen puheenjohtaja Tiina Isotalus.
Kun osaajia on vain harvoja, oikean löytäminen on taidetta – InHunt onnistui
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri etsi uutta intendenttiä harvinaisen vaativaan tehtävään, jossa tarvittiin sekä taiteellista ymmärrystä että organisaation johtamisen...
Kuvassa InHunt Groupin headhunttereita. Bannerkuva blogille: Osaajapula jarruttaa kasvua Pohjanmaalla – yritykset tarvitsevat ratkaisuja nyt
Osaajapula jarruttaa kasvua Pohjanmaalla – yritykset tarvitsevat ratkaisuja nyt
Pohjanmaalla osaajapula on kasvanut kriittiseksi kasvun esteeksi. Tuore tutkimus osoittaa, että jopa 75 % alueen yrityksistä kokee työvoiman saatavuuden rajoittavan...
BLOGIT (1200x630px) INHUNT - InCrest_Kun työmatkasta tuli arvov
Kun työmatkasta tuli arvovirta ja mitä siitä voi oppia
Kun arjen työmatka muuttuu arvovirraksi, se paljastaa yllättävän paljon myös työelämästä. Jokainen sujuva vaihe vie kohti tavoitetta – jokainen viive synnyttää...
Mies työskentelee kannettavalla tietokoneella ulkona, suunnittelee yrityksen kasvua ja tulevaa yrityskauppaa.
Yrityskauppa – strateginen prosessi, ei sattuma
Yrityskauppa on paljon enemmän kuin yksittäinen tapahtuma – se on strateginen prosessi, joka kannattaa aloittaa hyvissä ajoin ennen ostajayhteydenottoja. Huolellinen...
yhteistyö kättely ikoni

Haluatko kuulla lisää palveluistamme?

Tällä lomakkeella voit pyytää lisätietoja InHuntin palveluista yrityksille. Avoimet työpaikat sekä hakuohjeet löytyvät täältä.

    Ota yhteyttä ja
    palaamme sinulle
    24h sisällä.

    Artikkelisarja rekrytointiprosessin parantamiseksi

    Teen itse ja säästän - vai säästänkö?

    Jätä sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle kolme faktantäyteistä työnantajille ja yrityksen päättäjille suunnattua asiantuntija-artikkelia sekä viikottaisen uutiskirjeemme. Voit halutessasi poistua postituslistalta uutiskirjeen lopussa olevasta linkistä.