3 helppoa tapaa rakentaa omaa brändiä LinkedInissä

Jaa somessa:

 

Vain pieni osa työpaikoista tulee julkiseen hakuun. Suurin osa paikoista täytetään joko talon sisältä tai omista verkostoista. Mikäli haluaa päästä kiinni piilotyöpaikkoihin täytyy kuulua näihin verkostoihin ja myös pysyä mielessä. Seuraavassa kolme helppoa tapaa, joilla rakennat omaa brändiä ja kasvatat verkostoasi LinkedInissä:

 

  1. Tapa kasvattaa verkostoasi helposti

Oman verkoston kasvattaminen LinkedInissä on erittäin helppoa ja suosittelen sen käyttämiseen puhelinta. Avaa LinkedInin äppi ja mene kohtaan ”My Network”. Otsikon ”people you may know” alla on lista henkilöistä, jotka saatat tuntea. Painamalla + -ikonia lähtee kutsu henkilölle ilman, että tarvitsee sen kummemmin kertoa LinkedInille, että mistä henkilön tuntee. Nopeaa ja helppoa, eikö?

  1. Kerro, tykkää ja jaa

Isostakaan verkostosta ei ole mitään hyötyä jos et tee mitään LinkedInissä ja kun alat tekemään niin kaikki muuttuu. Eli kirjoita päivityksiä verkostollesi mielenkiintoisista ja ennen kaikkea osaamistasi lähellä olevista asioista. Tykkää, kommentoi ja jaa muiden päivityksiä ja alat huomaamaan kuinka vierailut profiilissasi alkaa kasvamaan.

  1. Kirjoita ja kerro osaamisestasi

Yksi parhaita tapoja kertoa omasta osaamisesta on kirjoittaa mielenkiintoisia ”blogauksia” suoraan LinkedIniin. LinkedInissä nämä kulkevat nimellä ”posts” mikä voi olla vähän sekavaa, koska suomen arkikielessä puhumme postauksista, joilla tarkoitetaan niitä kaikkia päivityksiä joita teemme eri sosiaalisen median kanavissa. No kuitenkin näistä blogauksista / postauksista tulee verkostollesi automaattisesti ilmoitus, että olet kirjoittanut ja jakanut jotain mielenkiintoista.

 

Itse suosittelen miettimään näitä kaikkia kolmea ja ainakin aloittamaan noista kahdessa ensimmäisestä, jos et vielä koe olevasi valmis tuohon kolmanteen. LinkedIn tarjoaa myös hyvät työkalut seurata oman profiilisi ts. itsesi näkyvyyden kehittymistä. Ei tarvitse kuin LinkedIn äpissä mennä kohtaan ”Me” ja sitten näet suoraan siinä luvun ”Who’s viewed you profile” & ”Views of your posts”. Niitä klikkaamalla pääset sitten tekemään vielä syvempää analyysiä jos haluat.

 

Kirjoittanut,

Teemu Ruuska

http://fi.linkedin.com/in/teemuruuska/

http://teemuruuska.branded.me/

Kirjoittaja Teemu Ruuska tuli InHuntiin vuonna 2009 ja on siitä asti toiminut rekrytoinnin parissa. Tällä hetkellä Teemu toimii InHunt Groupin digijohtajana sekä on Hunting Heads Espanjan toimitusjohtaja. Hunting Heads yksi maailman johtavista suorahakuketjuista johon InHunt Group liittyi vuonna 2013.

Jaa somessa:
avoin työpaikka ikoni

Rekrytointi tulossa?

Autamme mielellämme. Ota meihin
yhteyttä ja palaamme sinulle 24h sisällä.

Liity sisäpiiriin ja

Tilaa InHunt Groupin Uutiskirje

Vastaanota sähköpostiisi tieto uusista avoimista työpaikoista, blogi-postauksista ja podcast-jaksoista.

Uusimmat työpaikat
Riikinvoima_logo_pysty
Toimitusjohtaja
InHunt Group logo
CEO, Senior C-level Business Executive
Toiminnanjohtaja
Engagement Director, Public Sector, Nordcloud
Myyntijohtaja, Louhe Oy
Uusimmat

Blogista

Nopeasti muuttuva teknologia ja kiristyvät turvallisuusvaatimukset haastavat hallitukset _1200px_2
Haastattelussa hallitustyön ammattilainen Timo Lappi – moderni hallitus kehittyy ja kehittää
Haastattelussa hallitustyön ammattilainen Timo Lappi – moderni hallitus kehittyy ja kehittää.
InHuntBlog_Työnantajat rekrytoivat myös joulukuussa_plain
Työnantajat rekrytoivat myös joulukuussa – näin erotut joukosta
Unelmien työpaikan etsiminen voi tuntua loputtomalta prosessilta. Vaikka et aina voi itse päättää, milloin aloitat työnhaun, voit parantaa mahdollisuuksiasi...
Kiinteä korvaus vai “success fee” rekrytointikumppanille avainhenkilöitä haettaessa. Kuvassa henkilö punnitsee ajatuksia rekrytointia suunnitellessa.
Kiinteä korvaus vai “success fee” rekrytointikumppanille avainhenkilöitä haettaessa
Avainhenkilöiden rekrytointi on aikaa vievä ja haastava prosessi. Lue kolme syytä, miksi kiinteä palkkio voittaa success fee -palkkion.
InHuntBlog_Miten hyödyntää ehdokkaiden arviointia rekrytointiprosessin parantamiseksi_1200px_plain
Miten hyödyntää ehdokkaiden arviointia rekrytointiprosessin parantamiseksi
Miten löydät juuri oikean henkilön työtehtävään? Ehdokkaiden arvioinnin avulla voit tehdä perustellumpia rekrytointipäätöksiä. Lue lisää>>
yhteistyö kättely ikoni

Haluatko kuulla lisää palveluistamme?

    Ota yhteyttä ja
    palaamme sinulle
    24h sisällä.

    InHunt Group on perustettu vuonna 2008  ja on nyt Suomen suurin suorahakutoimija. InHunt toimii jo kahdeksalla paikkakunnalla Suomessa.  Lisäksi InHunt Groupilla on oma kansainvälinen suorahakuverkosto – InHunt World, joka kattaa 29 maata ja kokoaa parhaat paikalliset toimijat yhteen. InHunt apunasi – ympäri maailman.

    Tilaa uutiskirje

    YHTEYSTIEDOT

    myynti@inhunt.fi

    Äyritie 12 C
    (vastaanotto Äyritie 12 B)
    01510 Vantaa

    Artikkelisarja rekrytointiprosessin parantamiseksi

    Teen itse ja säästän - vai säästänkö?

    Jätä sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle kolme faktantäyteistä työnantajille ja yrityksen päättäjille suunnattua asiantuntija-artikkelia sekä viikottaisen uutiskirjeemme. Voit halutessasi poistua postituslistalta uutiskirjeen lopussa olevasta linkistä.