5 hyvää syytä aktivoitua LinkedInissä

Jaa somessa:

 

Vasta viimeisen muutaman vuoden aikana suomalaiset ovat aidosti löytäneet LinkedInin ja siitä on tullut monille yksi sosiaalisen median suosikkikanavista. Yksi syy tähän on se, että LinkedIn on pysynyt erittäin hyvin business lähtöisenä kanavana ja turhat kesäterassifiilistelyt ovat jääneet Facebookkiin ja Instagramiin. Toki LinkedInistäkin löytyy paljon puutteita ja tämän viimeisen massiivisen uudistuksen jälkeen olen useita kertoja miettinyt, että miten noin isossa talossa voidaan mennä niin pahasti pieleen. Nyt pikkuhiljaa tuttuja toimintoja on tuotu takaisin ja varmaan joidenkin kuukausien päästä ollaan kutakuinkin siinä tilanteessa, mistä lähdettiin. En tosin tiedä kenen idea LinkedInissä oli laittaa kaikki 500 miljoonaa käyttäjää “beta version testaajiksi”. No palautetta ovat ainakin saaneet, siitä ei ole epäilystäkään.

 

Vaikka uudistuksen myötä LinkedIniin käytettävyys on hyvin kaukana siitä mitä se oli, se ei silti riitä syyksi, että siellä alkaisi itse loistamaan poissaolollaan ja suosimaan muita kanavia. Varsinkin kun muita vastaavia kanavia ei oikein ole. Mikäli vielä mietit, miksi sinun kannattaisi aktivoitua LinkedInissä, niin seuraavassa löytyy siihen loistavat 5 syytä. Paljon enemmänkin voisin listata, mutta mennään nyt näillä:

 

Verkostoituminen

LinkedIn on “the” paikka verkostoitumiselle business maailmassa ja  paljon parempaa ja helpompaa paikkaa ei ole sitä tehdä. Oman verkoston tärkeydestä kirjoitin ihan oman kirjoituksen, jonka voit lukea täältä: https://inhunt.fi/2017/04/paras-tyonhaun-valinen-oma-verkosto/

 

Oman brändin rakentaminen

Tästä olen jo kirjoittanut ja puhunut vuosia ja sen rooli vain korostuu päivä päivältä. LinkedIn tarjoaa loistavan kanavan levittää helposti itsestään positiivista kuvaa ja leimata itsensä jonkin alan tai asian asiantuntijaksi – aluksi omassa verkostossa ja pikku hiljaa myös sen ulkopuolella.

 

Itsensä kehittäminen

LinkedIn on loistava paikka myös oman osaamisensa kehittämiseen. Ihan sillä, että seuraa mielenkiintoisia aiheita, mielenkiintoisia henkilöitä tai heidän kirjoituksiaan oppii koko ajan todella paljon. LinkedInissä on todella paljon luettavaa, mutta myös katsottavaa ja esim. LinkedInin Learning platform on loistava paikka oppia uutta ja syventää omaa osaamista, mikäli englanti vain taipuu.

 

Työnhaku / uudet mahdollisuudet

Viime vuosien selkeä trendi on ollut se, että yrityksien työpaikkailmoittelu liikkuu sosiaaliseen mediaan ja ennen kaikkea LinkedIniin. Tämän lisäksi LinkedInissä liikkuu todella paljon ”piilotyöpaikkoja” mm. headhunterien kautta. Ei ole mikään salaisuus, että LinkedIn onkin tänä päivänä yksi headhuntereiden sekä rekrytoijien tärkeimmistä kanavista, kun etsitään uusia osaajia.

 

Myynti

Olet varmaan jo kuullut sanan Social Selling. Se on todella laaja käsite, jota en tässä lähde avaamaan, mutta lyhykäisyydessä tarjoaa myös LinkedIn loistavat mahdollisuudet tehdä lisää kauppaa. Henkilökohtaisesti hyödynnän sitä todella paljon ja koko ajan enemmän ja enemmän kaupalliset keskustelut, yhteistyöneuvottelut yms. saavat alkunsa juurikin tuossa kanavassa.

 

Kirjoittanut,

Teemu Ruuska

http://fi.linkedin.com/in/teemuruuska/

Kirjoittaja Teemu Ruuska tuli InHuntiin vuonna 2009 ja on siitä asti toiminut rekrytoinnin parissa. Teemu on asunut Madridissa, Espanjassa vuodesta 2014 ja vastaa tällä hetkellä InHuntin kansainvälisestä suorahakuverkostosta InHunt Worldistä. Viime vuodet Teemu on keskittynyt digitalisaatioon ja ennen kaikkea digitaaliseen transformaatioon rekrytointi- ja suorahakualalla.

Jaa somessa:
avoin työpaikka ikoni

Rekrytointi tulossa?

Autamme mielellämme. Ota meihin
yhteyttä ja palaamme sinulle 24h sisällä.

Liity sisäpiiriin ja

Tilaa InHunt Groupin Uutiskirje

Vastaanota sähköpostiisi tieto uusista avoimista työpaikoista, blogi-postauksista ja podcast-jaksoista.

Uusimmat työpaikat
Tehtaanjohtaja
CEO / Toimitusjohtaja, Turku, Pk-seutu
Toiminnanjohtaja
Kaupallinen johtaja | Commercial Director
Projektipäällikkö/projektijohtaja
Uusimmat

Blogista

Suorahakupalveluiden käyttäminen asiantuntijoiden rekrytoinnissa_plain
Suorahakupalveluiden käyttäminen asiantuntijoiden rekrytoinnissa
Asiantuntijan rekrytointi on sekä mahdollisuus että riski. Se vaikuttaa suoraan yrityksen laatuvaikutelmaan ja asiakastyytyväisyyteen. Tässä blogissa kerromme,...
Rekrytointiprosessin vaiheet–opas työnantajille_plain-2
Rekrytointiprosessin vaiheet – opas työnantajille
Rekrytointiprosessi on monivaiheinen kokonaisuus, jonka onnistuminen vaikuttaa suoraan yrityksen menestykseen ja työnantajamielikuvaan. Tässä blogitekstissä...
InHunt_Varmista yrityksesi SaaS-menestys_1200px_plain
Varmista yrityksesi SaaS-menestys – näin rekrytoit huippuosaajat
SaaS-alan huima kasvu luo kovia haasteita huippuosaajien rekrytointiin! Kilpailu parhaista osaajista on kovaa, ja väärät rekrytoinnit voivat tulla kalliiksi.  Yhteistyö...
Kuvassa menossa työhaastattelu kokoustilassa. Kolme henkilöä pöydän ääressä. Blogi: Miksi suorahaku on tehokkain tapa rekrytoida?
Miksi suorahaku on tehokkain tapa rekrytoida?
Yrityksen arvo syntyy työntekijöiden ajatuksista. Rekrytointi on tärkeä päätös, ja suorahaku voi olla tehokkain tapa löytää avainhenkilöt nopeasti. Senior Headhunter...
yhteistyö kättely ikoni

Haluatko kuulla lisää palveluistamme?

    Ota yhteyttä ja
    palaamme sinulle
    24h sisällä.

    InHunt Group on perustettu vuonna 2008  ja on nyt Suomen suurin suorahakutoimija. InHunt toimii jo kahdeksalla paikkakunnalla Suomessa.  Lisäksi InHunt Groupilla on oma kansainvälinen suorahakuverkosto – InHunt World, joka kattaa 29 maata ja kokoaa parhaat paikalliset toimijat yhteen. InHunt apunasi – ympäri maailman.

    Tilaa uutiskirje

    YHTEYSTIEDOT

    myynti@inhunt.fi

    Äyritie 12 C
    (vastaanotto Äyritie 12 B)
    01510 Vantaa

    Artikkelisarja rekrytointiprosessin parantamiseksi

    Teen itse ja säästän - vai säästänkö?

    Jätä sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle kolme faktantäyteistä työnantajille ja yrityksen päättäjille suunnattua asiantuntija-artikkelia sekä viikottaisen uutiskirjeemme. Voit halutessasi poistua postituslistalta uutiskirjeen lopussa olevasta linkistä.