LinkedIn saatavilla pian myös suomen kielellä

Jaa somessa:

InHuntin LinkedIn-profiilissa kerrottiin viime viikolla, että LinkedIn tulee pian olemaan saatavilla myös suomen kielellä. Mitä tämä sitten käytännössä tarkoittaa suomalaisille käyttäjille ja tuleeko jatkossa kaikilla olla oma profiili myös suomen kielellä?

LinkedInistä löytyy tällä hetkellä reilusti yli miljoona suomalaista, joiden profiilit ovat pääosin englannin kielellä. Näin on alusta asti ollut ja uudet käyttäjät ovat seuranneet vain ja ainoastaan muiden esimerkkiä ja ohjeistusta. Tästä syystä myös suomalaiset headhunterit ja rekrytoijat tekevät hakuja pääösin englannin kielellä eli toisin sanoen, jos on halunnut tulla LinkedInissä löydetyksi, on oma profiili täytynyt olla englannin kielellä.

Näin se on lähes kaikissa muissakin maissa, vaikka LinkedIn olisi saatavilla myös omalla paikallisella kielellä. Eli haut tehdään ensiksi englanniksi ja sitten vasta jollain toisella kielellä. Ja jo ihan tästä syystä on erittäin tärkeää, että se oma profiili tulee myös jatkossa olla englannin kielellä.

Kuitenkin jatkossa myös suomenkielisen profiilin löytyminen ei ainoastaan ole mahdollista, mutta äärimmäisen suotavaa, kuten Tom Lainekin kirjoitti viime viikolla omassa blogissaan, jossa käsitteli samaista asiaa:

”Suomen käyttö keskusteluissa ja muissa sisällöissä on kasvanut huomattavasti viime vuosina, ja nyt kun vihdoin on ennakkotietoa tulevasta suomenkielisestä Linkedin-versiosta, suomen voi olettaa kasvavan hakukielenäkin merkittävästi. Näin on käynyt aikanaan mm. muissa Pohjoismaissa, joissa oma kieliversio on ollut käytössä pitkään.

Muista kuitenkin, että löydettävyys profiilillesi pysyy tärkeämpänä jatkossakin englanniksi, kun kaikkialla muuallakin tehdään enemmän hakuja englanniksi kuin paikallisella kielellä, oli kieliversio ollut käytössä sitten, kuinka pitkään ja aktiivisesti tahansa.

Sen sijaan, kun teet statuspäivityksiä, julkaiset artikkeleita, työpaikkailmoituksia, teet yrityssivun tai sieltä julkaisuja, showcase-sivun, luot ryhmän tai teet ryhmässä päivityksen, tai mainoksen, on sen kielen syytä olla suomi, jos suomalaiset ovat kohdeyleisösi.”

Tom Laineen sanoja ei ole syytä epäillä ja näin ollen noudattaisin hänen ohjeistusta, jotta tulevaisuudessakin olisi mahdollista saada mielenkiintoisia yhteydenottoja LinkedInissä.

Miten sitten luodaan LinkedIn-profiili toisella kielellä, kun olet kirjautuneena tilillesi tietokoneen kautta, tulee tässä:

  1. Mene omaan profiiliisi LinkedInissä
  2. Klikkaa kuvasi alta nappia ”add profile section”
  3. Klikkaa ”supported languages”
  4. Klikkaa ”add profile in another language”
  5. Valitse haluamasi kieli

Ja ei kun rinnakkaista suomenkielistä profiilia luomaan!

Tom Laineen kirjoitus samasta aiheesta löytää tästä: https://www.somehow.fi/pitaako-linkedin-profiili-olla-suomeksi-vai-englanniksi/

Kirjoittanut,

Kirjoittaja Teemu Ruuska tuli InHuntiin vuonna 2009 ja on siitä asti toiminut rekrytoinnin parissa. Teemu on asunut Madridissa, Espanjassa vuodesta 2014 ja vastaa tällä hetkellä InHuntin kansainvälisestä suorahakuverkostosta InHunt Worldistä. Viime vuodet Teemu on keskittynyt verkkoliiketoimintaan, digitalisaatioon ja digitaaliseen transformaatioon rekrytointi- ja suorahakualalla.

Jaa somessa:
avoin työpaikka ikoni

Rekrytointi tulossa?

Autamme mielellämme. Ota meihin
yhteyttä ja palaamme sinulle 24h sisällä.

Liity sisäpiiriin ja

Tilaa InHunt Groupin Uutiskirje

Vastaanota sähköpostiisi tieto uusista avoimista työpaikoista, blogi-postauksista ja podcast-jaksoista.

Uusimmat työpaikat
Head of Claims, Protector
Teknisk direktör
Näringslivsdirektör
Tekninen johtaja
Elinkeinojohtaja
Uusimmat

Blogista

Nainen tähyilee ikkunasta korkeassa toimistorakennuksessa.
Milloin yrityksen huono tulos on merkki toimitusjohtajan vaihdon tarpeesta? 
Toimitusjohtajan vaihdon tarpeellisuus on monisyinen kysymys, joka vaatii strategista, taloudellista ja inhimillistä harkintaa. Pelkkä huono tulos ei riitä syyksi.
Mies miettii toimistossa yhtälöitä.
Strateginen epäselvyys – vai kyvyttömyys tulkita ja yhdistellä dataa?
Strateginen epäselvyys – vai kyvyttömyys tulkita ja yhdistellä dataa? Strateginen epäselvyys kuulostaa houkuttelevalta. Se viittaa joustavuuteen, avoimiin vaihtoehtoihin...
InHuntGroup_SmartOriginal_AsiakasQuote_1200px_1
InHuntin kautta varmistettiin laaja ja laadukas hakijajoukko
Uuden key account managerin rekrytointi herätti Smart Originalilla huolta: olisiko omilla resursseilla mahdollista tavoittaa riittävän laajasti ja laadukkaasti...
InCrest Oy - Strateginen kumppani, joka ymmärtää suomalaista yritystä ja arkea_plain4
InHunt Groupin uusi palvelukokonaisuus kantaa pk-yritykset läpi muutosten
InHunt Groupin uusi palvelukokonaisuus kantaa pk-yritykset läpi muutosten Pk-yritysten kriisit eivät ratkea eri toimijoiden yksittäisillä toimenpiteillä. InHunt...
yhteistyö kättely ikoni

Haluatko kuulla lisää palveluistamme?

    Ota yhteyttä ja
    palaamme sinulle
    24h sisällä.

    InHunt Group on perustettu vuonna 2008  ja on nyt Suomen suurin suorahakutoimija. InHunt toimii jo kahdeksalla paikkakunnalla Suomessa.  Lisäksi InHunt Groupilla on oma kansainvälinen suorahakuverkosto – InHunt World, joka kattaa 29 maata ja kokoaa parhaat paikalliset toimijat yhteen. InHunt apunasi – ympäri maailman.

    Tilaa uutiskirje

    YHTEYSTIEDOT

    myynti@inhunt.fi

    Äyritie 12 C
    (vastaanotto Äyritie 12 B)
    01510 Vantaa

    Artikkelisarja rekrytointiprosessin parantamiseksi

    Teen itse ja säästän - vai säästänkö?

    Jätä sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle kolme faktantäyteistä työnantajille ja yrityksen päättäjille suunnattua asiantuntija-artikkelia sekä viikottaisen uutiskirjeemme. Voit halutessasi poistua postituslistalta uutiskirjeen lopussa olevasta linkistä.