Inhunt Group on tunnetuin suorahakutalo ja yksi tunnetuimmista brändeistä Linkedinissä Suomessa kaikki toimialat mukaan lukien. Alusta saakka olemme tavoitelleet tilannetta, jossa olemme suorahaussa paitsi markkinajohtaja myös media. Nyt voimme sanoa, että olemme molempia – ja tiedämme, että tämä on paras tapa tuottaa lisäarvoa kaikille asiakkaillemme.
InHunt Groupilla ja headhuntereillamme on LinkedInissä yli 700.000 seuraajaa. Tämän päälle tulevat vielä seuraajat muilta somealustoilta. Tavoitamme johtajista yli 80 prosenttia. LinkedInissä InHuntilla on yli 10 miljoonaa näyttöä ja tykkäyksiä yli 100.000.
On tärkeätä, että meistä puhutaan. Vielä tärkeämpää on, että esillä pitämistämme asioista on hyötyä ihmisille ja yrityksille. Siksi nostamme tärkeitä teemoja työnhausta, suorahausta, rekrytoinnista, työhaastatteluihin valmistautumisesta, johtamisesta, uraohjauksesta ja valmentamisesta. Tällä kaikella on merkitystä ihmisille, sillä ei ole helppoa olla työnhakija – eikä sen sopivan työntekijän löytäminenkään ole juuri koskaan läpihuutojuttu.
Teemmekö LinkedInissä ja muilla alustoilla markkinointia ja sisältömarkkinointia? Kyllä, sillä some tarjoaa oivallisen mahdollisuuden kertoa työnhakijoille ja yrityksille tuotteistamme ja siitä, mitä kaikkea lisäarvoa yhteistyö kanssamme tuottaa.
Teemmekö myös journalismia, koska olemme media? Teemme ainakin vastuullista ja innostavaa brändijournalismia. Se on ollut tietoinen valintamme. InHunt julkaisee blogeja, kolumneja, tiedotteita, suorahakuun liittyviä uutisia, podcasteja ja videohaastatteluja enemmän kuin yksikään toinen suorahaku- tai rekrytointialan yritys. Kiinnostavan ja hyödyllisen sisällön määrä ei ole meille itseisarvo, vaan haluamme vastata sekä työnhakijoiden että palkkaavien yritysten aitoon tarpeeseen saada tietoa, apua ja tukea.
Olemme nopeimmin kasvanut suorahakutalo Suomessa ja kansainvälistymme vauhdilla. Suurin osa toimeksiannoistamme on suorahakuja, joihin on yhdistetty some. Teemme toki paljon hiljaisia hakuja, mutta suuri osa kasvustamme on seurausta siitä, että asiakkaammekin ovat todistaneet toimintatapamme edut: InHuntin suorahakutapa, johon on integroituna haun julkisuus, tuottaa asiakkaillemme kiistatonta lisäarvoa brändinäkyvyyden ja laajemman tavoittavuuden ansiosta.
Modernissa hunttauksessa tavoitellaan muitakin kuin vain niitä henkilöitä, jotka ovat löydettävissä perinteisessä suorahaussa tai rekrytoinnissa. InHuntin hauissa huntatut saavat kovia kilpailijoita niistä, jotka tavoitamme somekanavien ja oman sivustomme kautta. Sanottakoon se nyt selvästi: vanha systeemi on aikansa elänyt eikä tee oikeutta sille kaikelle talentille, joka on löydettävissä yhdistämällä erilaisia tapoja tavoittaa huippuosaajia.
Miksi InHunt haluaa olla itse oma mediansa? Siksi, että haluamme ihmisten löytävän unelmiensa työpaikkoja ja yritysten löytävän hyviä työntekijöitä.
Blogiartikkelin kirjoittaja:
Jari Tourunen
Senior Headhunter, InHunt Group Oy