LinkedIn saatavilla pian myös suomen kielellä

Jaa somessa:

InHuntin LinkedIn-profiilissa kerrottiin viime viikolla, että LinkedIn tulee pian olemaan saatavilla myös suomen kielellä. Mitä tämä sitten käytännössä tarkoittaa suomalaisille käyttäjille ja tuleeko jatkossa kaikilla olla oma profiili myös suomen kielellä?

LinkedInistä löytyy tällä hetkellä reilusti yli miljoona suomalaista, joiden profiilit ovat pääosin englannin kielellä. Näin on alusta asti ollut ja uudet käyttäjät ovat seuranneet vain ja ainoastaan muiden esimerkkiä ja ohjeistusta. Tästä syystä myös suomalaiset headhunterit ja rekrytoijat tekevät hakuja pääösin englannin kielellä eli toisin sanoen, jos on halunnut tulla LinkedInissä löydetyksi, on oma profiili täytynyt olla englannin kielellä.

Näin se on lähes kaikissa muissakin maissa, vaikka LinkedIn olisi saatavilla myös omalla paikallisella kielellä. Eli haut tehdään ensiksi englanniksi ja sitten vasta jollain toisella kielellä. Ja jo ihan tästä syystä on erittäin tärkeää, että se oma profiili tulee myös jatkossa olla englannin kielellä.

Kuitenkin jatkossa myös suomenkielisen profiilin löytyminen ei ainoastaan ole mahdollista, mutta äärimmäisen suotavaa, kuten Tom Lainekin kirjoitti viime viikolla omassa blogissaan, jossa käsitteli samaista asiaa:

”Suomen käyttö keskusteluissa ja muissa sisällöissä on kasvanut huomattavasti viime vuosina, ja nyt kun vihdoin on ennakkotietoa tulevasta suomenkielisestä Linkedin-versiosta, suomen voi olettaa kasvavan hakukielenäkin merkittävästi. Näin on käynyt aikanaan mm. muissa Pohjoismaissa, joissa oma kieliversio on ollut käytössä pitkään.

Muista kuitenkin, että löydettävyys profiilillesi pysyy tärkeämpänä jatkossakin englanniksi, kun kaikkialla muuallakin tehdään enemmän hakuja englanniksi kuin paikallisella kielellä, oli kieliversio ollut käytössä sitten, kuinka pitkään ja aktiivisesti tahansa.

Sen sijaan, kun teet statuspäivityksiä, julkaiset artikkeleita, työpaikkailmoituksia, teet yrityssivun tai sieltä julkaisuja, showcase-sivun, luot ryhmän tai teet ryhmässä päivityksen, tai mainoksen, on sen kielen syytä olla suomi, jos suomalaiset ovat kohdeyleisösi.”

Tom Laineen sanoja ei ole syytä epäillä ja näin ollen noudattaisin hänen ohjeistusta, jotta tulevaisuudessakin olisi mahdollista saada mielenkiintoisia yhteydenottoja LinkedInissä.

Miten sitten luodaan LinkedIn-profiili toisella kielellä, kun olet kirjautuneena tilillesi tietokoneen kautta, tulee tässä:

  1. Mene omaan profiiliisi LinkedInissä
  2. Klikkaa kuvasi alta nappia ”add profile section”
  3. Klikkaa ”supported languages”
  4. Klikkaa ”add profile in another language”
  5. Valitse haluamasi kieli

Ja ei kun rinnakkaista suomenkielistä profiilia luomaan!

Tom Laineen kirjoitus samasta aiheesta löytää tästä: https://www.somehow.fi/pitaako-linkedin-profiili-olla-suomeksi-vai-englanniksi/

Kirjoittanut,

Kirjoittaja Teemu Ruuska tuli InHuntiin vuonna 2009 ja on siitä asti toiminut rekrytoinnin parissa. Teemu on asunut Madridissa, Espanjassa vuodesta 2014 ja vastaa tällä hetkellä InHuntin kansainvälisestä suorahakuverkostosta InHunt Worldistä. Viime vuodet Teemu on keskittynyt verkkoliiketoimintaan, digitalisaatioon ja digitaaliseen transformaatioon rekrytointi- ja suorahakualalla.

Jaa somessa:
avoin työpaikka ikoni

Rekrytointi tulossa?

Autamme mielellämme. Ota meihin
yhteyttä ja palaamme sinulle 24h sisällä.

Liity sisäpiiriin ja

Tilaa InHunt Groupin Uutiskirje

Vastaanota sähköpostiisi tieto uusista avoimista työpaikoista, blogi-postauksista ja podcast-jaksoista.

Uusimmat työpaikat
Intendentti
CIO
Business Unit Director, Nordics
Hankejohtaja
Projektipäällikkö/projektijohtaja
Uusimmat

Blogista

Strateginen vastuullisuus hallitustyön ytimessä – Terhi Koipijärvi InHuntin alumnitilaisuudessa_1200x630px_banner-3
Strateginen vastuullisuus hallitustyön ytimessä – Terhi Koipijärvi puhui InHuntin alumnitilaisuudessa
Strateginen vastuullisuus on noussut keskiöön hallitustyössä. InHunt Groupin hallitushakujen alumnitilaisuudessa Keynote Speaker Terhi Koipijärvi käsitteli vastuullisuuden...
Kuvassa InHunt Groupin asiakkaan, Stiga, nosto: "InHuntilta löytyy huippumyyjien tunnistamiseen tarvittava ammattitaito ja kokemus."
Menestys alkaa myynnistä – ja hyvä myynti oikeista ihmisistä
Stiga Oy:llä myynti on kaiken ytimessä. Ja nyt puhutaan ihan oikeasta, vaikuttavasta ja pitkäjänteisestä myynnistä – ei mekaanisesta asiakaslistojen läpikäymisestä,...
Hallituksen rotaatio, onko sitä_InHuntBlogi_1200x630px_event
Uusi tutkimus paljastaa hallitusrotaation salat
InHunt Groupin keväällä 2025 toteutettu rotaatiotutkimus paljastaa uusia näkökulmia hallitustyön kehittämiseen ja jäsenten vaihtuvuuden merkitykseen. 85 asiantuntijahaastattelun...
Yhteydenotto yllätti__Tämä sinun tulee tietää suorahausta_plain_1
Yhteydenotto yllätti? Tämä sinun pitää tietää suorahausta
Kuvittele tilanne, jossa puhelimesi soi kesken tavallisen työpäivän ja langan päässä on headhunter. Hän tarjoaa mahdollisuutta, jota et ole etsinyt mutta joka...
yhteistyö kättely ikoni

Haluatko kuulla lisää palveluistamme?

    Ota yhteyttä ja
    palaamme sinulle
    24h sisällä.

    InHunt Group on perustettu vuonna 2008  ja on nyt Suomen suurin suorahakutoimija. InHunt toimii jo kahdeksalla paikkakunnalla Suomessa.  Lisäksi InHunt Groupilla on oma kansainvälinen suorahakuverkosto – InHunt World, joka kattaa 29 maata ja kokoaa parhaat paikalliset toimijat yhteen. InHunt apunasi – ympäri maailman.

    Tilaa uutiskirje

    YHTEYSTIEDOT

    myynti@inhunt.fi

    Äyritie 12 C
    (vastaanotto Äyritie 12 B)
    01510 Vantaa

    Artikkelisarja rekrytointiprosessin parantamiseksi

    Teen itse ja säästän - vai säästänkö?

    Jätä sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle kolme faktantäyteistä työnantajille ja yrityksen päättäjille suunnattua asiantuntija-artikkelia sekä viikottaisen uutiskirjeemme. Voit halutessasi poistua postituslistalta uutiskirjeen lopussa olevasta linkistä.